Gå til innhold

Nakkefoldundersøkelse i uke 12


Chatton

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet om noen som utfører det i Oslo eller Akershus? Gjerne private gynekologer som ikke nødvendigvis er del av et stort senter el.

 

Tusen takk for svar. Gynekologen min har nemlig glemt meg og reist på ferie...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jo majorstueklinikken (tror jeg) og Volvat...Går ann ringe og høre med dem...

 

(Har også et legesenter, men vet ikke om de kan noe om nakke fold (gjør helt sikkert det, men vet aldri) Centrum legesenter...Min gamle lege senter...Veldig fornøyd med dem..Ligger ved rådhuset i Byen)

 

Men nå er det ikke obligatorisk med edn undersøkelsen har jeg hørt..(kan ha hørt feil), men skal selv ta den..=o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Eg var på ul her ein dag...er nå 11+6...

eg spurte om alt såg normalt ut, og om han sjekket nakken? Fikk til svar : " det gjør vi alltid i dersom vi tar ul i denne uken...det er normalt!Sjekker om ungen er mongolid." Eg tolket det slik at de som tar ul sjekker slik automatisk.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har ikke tips om klinikker,jeg fikk målt den, var på riks`n pga epilepsi. Jeg ville bar si litt om måling av nakkefold.

 

Min nakkefold ble målt til 2,5 mm den var i grenseland,legen på riks`n nevnte det bare i en bisetning slik at jeg reagerte ikke noe særlig på det, da jeg kom hjem begynte jeg å lese litt på internett og fikk vite mer om nakkefold og at det kunne indikere kromosomavvik, jeg tok blodprøver også, det jeg egentlig vil frem til er at hvis du får målt en stor nakkefold så trenger det ikke å være noe galt. Har hørt om tilfeller med høy nakkefold der babyen var frisk og tilfeller der det var lav nakkefold og babyen var ikke frisk. Mange får målt nakkefold i grenseland som meg eller en veldig stor en og går og bekymrer seg uten grunn.

Men jeg skjønner godt at du vil ha den målt, men det må skje før uke 14, selv var jeg 13+4.

 

 

Lykke til!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...