Gå til innhold

Gullet er 15 måneder, vurderer å slutte å amme - men -

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt å holde på til han var halvannet år, men... Nå har jeg fått en soppinfeksjon (igjen) og det er ganske smertefullt å amme, så jeg lurer på å slutte. Men om noen uker begynner han i barnehagen, og jeg er litt redd for å ta fra ham både puppen og mamma samtidig liksom, det kan kanskje bli litt for tøft? -hvor lenge husker de/savner de puppen når de avvennes i denne alderen?

Han får pupp 2-3 ganger i døgnet: tidlig om morgenen når han våkner (5-6-tiden) for da kan jeg legge ham igjen og så sover han heldigvis et par timer til... :-) og så får han som regel en gang på dagen før luren sin, og så når han skal legge seg på kvelden. Han er fremdeles interessert, og vi synes det er koselig begge to, selv om jeg begynner å bli litt lei.

Fortsetter under...

Du kan jo begynne ved å trappe ned, en eller to av de måltidene? Da kanskje kutte ut den på dagen, for han kan jo ikke få den når han er i barnehagen. Også kan du jo kanskje stoppe de andre sånn sakte men sikkert etterhvert... Det er sånn jeg kan huske at jeg gjorde det. Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...