Gå til innhold

Er så redd for "alt som kan gå galt".......

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere -

Er inne i min 5. uke nå og helt siden positiv test på onsdag vært så utrolig redd for alt som nå kan gå galt. Jeg vet jo så godt at jeg skal tenke positivt og ikke oppsøke all mulig negativ informasjon, men jeg klarer ikke tenke positivt. Jeg ble gravid på første fryseforsøk, satt inn to egg for noen uker siden. Jeg har ingen smerter, har testet positivt tre ganger, ingen blødning, trøtt på kveldene, men ellers ingen symptomer...

Men så leser jeg at graviditet utenfor livmor ofte oppstår ved IVF og endometriose - begge disse gjelder for meg... Og i tillegg leser jeg at graviditetssymptomene ofte er er mindre merkbare ved graviditet utenfor livmor, enn ved vanlig graviditet. Noen som har vært gravide utenfor livmor, som kan fortelle meg litt om det?

Jeg sliter veldig med å glede meg over de positive testene, er så livredd for hva som evt kan skje. Blir rett og slett litt sprø av det. Skal heldigvis til fastlegen min senere i dag, håper hun kan berolige meg.

Etter over tre års prøving føles det nesten for godt til å være sant at jeg er gravid, men en gang må det jo være min tur og?

Beklager denne sytingen, men jeg må liksom få det ut.. Kanskje noen andre som føler som meg?

Klem fra meg.

Fortsetter under...

begynte å blø ca 4 dager etter poitiv test ,sjukehuset trdde kroppen ordna opp sjøl,så gjekk det kanskje ei uke så begynte det å gjør vont ,men ikkje veldig vont. reiste på sjukehus igjen å då va det i den eine egglederen, måtte oppere med ei gang. derfor jeg måtte vente litt med frys

Annonse

Det er helt vanlig å ikke ha noen symptomer selv om man er gravid! Det behøver på ingen måte bety at noe er galt. Så prøv å ta det med ro. Også normalt å bekymre seg masse for oss slitere i starten, men prøv alikevel å slappe litt av. Det blir lettere for hver dag som går. Håper du kan ha noen fine dager femover.

Klem

Tusen takk, - dere er fantastiske å ha :)

Nå SKAL jeg slappe av, ikke utløse noen stress-hormoner, og nyte det faktum at jeg er gravid :-) Går noe galt er det ingenting jeg kan gjøre for å hindre det!

Nå skal jeg gå hjem fra jobb og kjøpe med meg bladet "Gravid" på vei hjem :-))

God klem til dere alle!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...