Gå til innhold

Tiden for å tenke på navn:-)

Anbefalte innlegg

Har dere bestemt eller tenkt på noe navn enda da?

Jeg har en gutt fra før, og syntes egentlig det var letter og finne et guttenavn. Nå venter vi ei lita prinsesse som sønnen min kaller henne:-)

men vi synes det er veldig vanskelig og finne et navn vi synes klinger rett. Det vi har tenkt på er ett navn i fra oldemor til far og et fra min oldemor, og da ble det Leah Kristine. Liker jo egentilg det,men hadde kanskje bare tenkt på ett navn. Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9794811-tiden-for-%C3%A5-tenke-p%C3%A5-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

synes det va kjempefint jeg:) det passa veldig fint sammen. og bruker dere bindesrek så blir jo begge navnene som regel brukt hele livet også. sliter selv vi.... har en gutt fra før, og da gikk det greit og finne navn, men nå skal vi plutselig hoste opp ett guttenavn til... ikke lett asså;)

Hei! Vi venter også jente og synes det er vanskeligere å finne jentenavn enn guttenavn. Da vi ventet guttenavn var navnet opp og avgjort 4 måneder før han ble født, men nå derimot... Er så mange fine å velge imellom!

Jeg synes navnet Leah Kristine var pent, men personlig er jeg også av den oppfatning at annenhver jente har fått nettopp navnet Leah de siste 2 årene...

Lilleprinsen blir oppkalt etter pappan sin og det blir Christian...Pappan heter Nils Christian.

Det var han som ønsket navnet.Jeg har 3 jenter fra før så derfor legger jeg meg ikke så mye oppi det om det ikke er et fryktelig navn jeg absolutt ikke liker.Christian er helt greit. Ordentlig og stødig navn selv om mange heter det.

Mor og søsteren synes det var ekstra stas, og dette blir jo eneste arvingen hans så jeg sa ok........

Hadde jeg bestemt hadde det blitt Oliver.

Annonse

hei=) er ikke lett det der med navn. leah kristine er jo fint =) heter jo selv kristine da =) hehe. har sett litt rundt. vi fant mariella synst der var fint. venter selv en jente i november. men fant ut av at vist vi bestemmte oss for eks: mariella, så er det ikke sikkert at det var en mariella når hun kom ut. hehe.. blir enda mer forvirret av og se i navne bøker osv.. hehe.. er så mange navn.

Her er navn diskusjonene ferdig for leeeenge siden. Guttenavnet har vi hatt klart i 10 år, det blir oppkalling fra far/farfar og litt fra mitt pikenavn; Lars Petter. Jentenavnet ble vi enig etter å ha funnet 2 alternativer, tok oss kanskje ett par minutter så var vi enige; Stine.

Hva jeg syns om Arjen ? velvelvel har ikke helt sansen for slik nymotens navn eller navn som skal være alt for spesielle. Men heldigvis har vi jo alle forskjellige smak :-)

Tusen takk for så mye svar, og at de fleste liker navnet. Det gjør jo ting LITT lettere kanskje, men dette synes jeg er veldig vanskelig. Mange fine navn dere andre har bestemt dere for el tenkt på også. Men vi har jo heldigvis noen mnd til før vi må ta avgjørelsen:-)

Annonse

Lettere å finne på guttenavn????? Vi har hatt jentenavn klart lenge, men det får vi jo ikke bruk for siden det kommer en gutt. Vi har faktisk ingen aktuelle forslag en gang... Tror vi lander på "baby boy" eller noe sånt slik det ligger ann. Godt det er en stund igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...