Gå til innhold

Jeg er så redd for at det kan gå galt igjen.

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid på onsdag, og har siden det konstant tenkt på og vært redd for at det kan gå galt igjen. Jeg prøver å la være å tenke på det, men allikvel så klarer jeg ikke.

Hadde MA i uke 10 i april, og bortsett fra spotting i uke 9, så kom det uten forvarsel. For svangerskaps symtomene økte, og magen begynte å vokse.

Jeg er 4+2 idag, og nå har de murringene forsvunnet allerede. Føler meg ikke gravid i det hele tatt bortsett fra forfærdelige ømme bryster samt at humøret er i sving da. Kanskje litt mere sulten enn vanlig også. Men det er vel normalt det også. Sist så hadde jeg masse symtomer nå, så dette er uvant. Men samtidig så hadde jeg jo minimalt med symtomer tidlig med guttungen og da.

Skal til lege neste mandag, så skal jeg lufte bekymringene mine der. Håpe han vil henvise meg til tidlig ultralyd. Jeg får slappet av litt mer da. Nå bare venter jeg på at 12 uker skal gå kjempe fort.

Fortsetter under...

Vet du.. Så fort du nærmer deg 6 uker, dra til legen din og forlang 2 hCG prøver i uka (eller noe) for å passe på at det ikke skjer igjen..Ikke sikkert legen din god tar det, så ta kontakt med jordmor også..

Har en følelse av at dette kommer til å gå bra denne gangen=o)

Masse god klemmer

Ja nå må det gå bra for oss. Krysser fingre.

Jeg tør ikke håpe for mye, i tillfelle jeg får det "slaget" i ansiktet igjen på ultralyd sist. Jeg håper jo legen sender meg henvisning til ultralyd. (Ellers tar jeg nok en privat ;) ) Føler meg litt roligere da når jeg ser hjertet slå. Hcg prøver og vil jeg gjerne få hvis jeg kan. De siste dagene har jeg ikke følt meg gravid i det hele tatt. Men tok enda en test da, som er knall positiv. (streken er sterkere enn kontroll streken t.o.m) Og det er vel positivt :) Da er det bare å vente i spenning. Skal prøve å la være å tenke så mye på det, og heller prøve å nyte at jeg er i god form foreløpig (selv om angsten for MA igjen kommer snikende innimellom).

Den angsten er jeg godt kjent med, trodde den ville blir litt mindre etter ett svangerskap som gikk bra,men dette er å bli gledens og bekymringens tid har jeg funnet ut. Tror det er utrolig viktig å fokusere på det positive att det stort sett går bra, men det er neimen ikke like lett bestandig. Jeg hadde 4 ultralyder ( en av de privat, betalte ikke mer enn 250kr tror jeg det er det verdt)) da jeg gikk gravid med gutten min siden vi hadde mistet en tidligere og begynte å blø flere ganger i begynnelsen av neste svangerskap også. Følte det var veldig betryggende og det hjalp mye til at jeg fikk ett kjempefint svangerskap fylt med masse spenning og glede istede for å få ødelagt mye av tiden med vonde tanker. Stå på !! Dette skal gå bra o") klem

Heisann Surremor:)

Føler med deg, går og har det akkurat sånn jeg også.

Jeg og min mann mistet 2 ganger sist før vi fikk endelig en vakker datter.

Men var da stadig på ultralyd kontroll og måtte slutte å jobbe.

Tøff tid............

Nå sitter jeg her igjen med akkurat de samme tingene, håper håper og håper at det denne gang skal gå helt smertefritt for seg.

He he bare å ta livet med ro liksom sier alle, har ikke tid til å ligge i ro jeg nå!

Var på ultralyd på fredag pga en blødning, men det var for tidelig og se noe, måtte da ta noen blodprøver hvor det viste seg at det fortsatt vokste inni meg:)

Nå venter jeg bare på neste ultalyd som bekrefter alt, om at alt er som det skal så man kan begynne å slappe av.

Hilsen tremin 16.03.08

Annonse

Krysser fingre og håper det går bra med deg på ultralyden, 7up1980.

Jeg har mistet en gang tidligere også, men det er før guttungen ble født for en stund siden.

Vi har forresten termin samtidig, og født i samme årstall ;)

klem

jeg var 11 + 6 når jeg ble innlagt på sykehus med magesmerter å blødninger i juli -06, og har hatt 2 mens som har vært forsinket i 2 uker, og når den da har kommet, har det også kommet en klump. Nå er jeg 6 + 4 og håper det går bra denne gangen. De symptomene jeg har nå, er mer lik dem jeg hadde når jeg gikk med dattera mi, da jeg mistet i uke 11, så følte jeg meg ikke gravid, var bare litt små kvalm inni mellom, nå er jeg kvalm, vonde pupper, føler meg litt svimmel av og til, og kjenner det "napper" og stikker litt i magen og lysken, og det er vel ganske sikre tegn...eller?

men når man har mistet tidligre, må man da betale for ultralyden selv, når man ønsker å se at det fortsatt er liv, eller blir den dekket.. skal ikke til legen min før i august, da hun har ferie nå, så jeg har bestilt time på volvat selv, og må selvsagt da koste dette selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...