Gå til innhold

Jeg er så redd for at det skal gå galt igjen.


Surremor nov 02 og mars 08

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid på onsdag, og har siden det konstant tenkt på og vært redd for at det kan gå galt igjen. Jeg prøver å la være å tenke på det, men allikvel så klarer jeg ikke.

Hadde MA i uke 10 i april, og bortsett fra spotting i uke 9, så kom det uten forvarsel. For svangerskaps symtomene økte, og magen begynte å vokse.

Jeg er 4+2 idag, og nå har de murringene forsvunnet allerede. Føler meg ikke gravid i det hele tatt bortsett fra forfærdelige ømme bryster samt at humøret er i sving da. Kanskje litt mere sulten enn vanlig også. Men det er vel normalt det også. Sist så hadde jeg masse symtomer nå, så dette er uvant. Men samtidig så hadde jeg jo minimalt med symtomer tidlig med guttungen og da.

Skal til lege neste mandag, så skal jeg lufte bekymringene mine der. Håpe han vil henvise meg til tidlig ultralyd. Jeg får slappet av litt mer da. Nå bare venter jeg på at 12 uker skal gå kjempe fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff... det er ikke noe greit å gå å bekymre seg... Trodde det var vanlig at de som hadde hatt en MA eller SA ble fulgt opp ekstra godt med tidlig ultralyd og greier?

 

Håper alt går bra med deg og den lille spire i magen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! på besøk fra 2 trimester, jeg hadde selv en MA i februar og da jeg fant ut at jeg var gravid igjen så ringte jeg legen og ba om henvisnibg til tidlig UL på sykehuset og det fikk jeg, spør om en henvisning du, så får vi håpe at du får det. Jeg er nå 17+4 og var kjempenervøs for at det skulle ende i en ny MA men det gikk bra. Jeg hadde lite symptomer sist og hadde enda mindre denne gangen så hvor mye symptomer du har spiller ingen rolle på utfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Deler din bekymring! Jeg er 6+2 i dag og skal på ny UL idag. Var på UL på fredag også, men da så ikke legen hjerteslag og vi ble begge bekymret, men jeg HÅPER at det var fordi det var akkurat en eller to dager for tidlig. hCG nivåene stiger iallfall som de skal denne gangen. Dette er min 7. graviditet etter 6 ufrivillige aborter og jeg ønsker så VELDIG at det skal gå bra!

Lykke til til deg også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig UL pga Xu i mars. En UL i uek 5+3 og en nå på fredag, da jeg var 7+3. Er veldig beroligende å få se hjertet slå. Når det først har begynt å slå er det visst minimale sjanser for SA elle MA.

 

Regner med du blir henvist til tidlig UL.

 

Det er tungt å gå rundt med så negative tanker.

Når jeg ble gravid nå klarte jeg ikke å slutte å tenke på at jeg denne gangen også hadde en XU og kom til å bli steril. Er veldig beroligende å få se det lille på skjermen.

 

Ønsker deg lykke til.

Krysser fingrene for at det er din tur denne gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar :)

 

Skal til legen til mandag. Da er jeg 5+2, og da skal jeg spørre om jeg kan få henvisning til ultralyd. Er ikke noe morro å gå å engste seg helt til uke 12.

 

Ønsker dere lykke til dere også. Krysser fingre for at spiren vår gror og spirer seg til slutten!

 

Og lykke til på ul Ka71! Skal krysse fingre for deg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at du har medisinske/helsemessige årsaker til å få en UL, det var det som sto i svaret fra sykehuset til meg ivertfall. Det var en ventetid i opptil 8 uker og skulle få det før det hadde gått 3 mnd, heldigvis så fikk jeg det ganske fort og slapp å vente i 8 uker, så tidligere du søker jo bedre tror jeg. Jeg hadde uansett fått UL tidligere enn ordinær pga epilepsi, men ville ha tidligere denne gangen, min MA ble oppdaget i uke 12, døde i uke 9.

 

Skal krysse fingrene for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det:/ er også redd for at skal gå galt med meg igjen!! Sist jeg var gravid så hadde jeg masse tegn på at jeg var gravid, men da mistet jeg! Nå har jeg nesten ingenting, bortsett fra litt småvondt i brystene, men legen min er jo umulig å få tak i for å få svare på spørsmålene mine, mens turnuslegene hjelper ikke i det hele tatt..

 

Men masse lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Surremor..vi er 2 i samme båt. Jeg har mistet SA 2 ganger men aldri MA..har en uggen følelse nå og første kontroll i morgen :(

 

Vi får krysse fingrene og prøve å tenke positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har bare småvondt i brystene, men ellers føler jeg meg overhodet ikke gravid da. Men en ny test idag er knall positiv hvor streken er sterkere enn kontroll streken, så jeg har håp allikevel.

Skal til lege på mandag, så er det bare å håpe han henviser meg til ultralyd. Hvis ikke tar jeg nok den privat ;)

 

Ha masse lykke til deg også, mamman til Emilie og ny mage! Krysse fingre for at det går bra med deg!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...