Gå til innhold

Øker følingene på slutten igjen??

Annie Bailey

Anbefalte innlegg

Har nå kommet til uke 37 og nå har jeg i over en uke begynt å ha nattfølinger igjen. Har ikke hatt dette på evigheter nå, men nå sitter jeg her natt etter natt igjen..

Ellers syns jeg også jeg merker endringer på dagtid.

Vet jo at insulinbehovet synker kraftig under amming og lurer på om det kanskje er kroppen som rett å slett forbreder seg på det?? Eller om det er noen andre hormoner som gjør det?

Fortsetter under...

Hei!

Har ikke hatt følinger i det siste, har heller problemer med å få blodsukkeret ned. Synes jeg tar skremmende store doser, men det er tydelig at jeg trenger det.

Har ellers begynt å bli fødeklar, både fysisk og psykisk. Jeg blir lett sliten og kjenner det godt på kroppen. Det skal ingen ting til før jeg får kynnere og knallhard mage. Har begynt "redebyggingsfasen" der alt skal være klart for den lille. Blir litt oppgitt over hvor lite jeg orker av alt jeg har lyst til å gjøre. I dag sov jeg et par timer mens de to eldste var i barnehagen. Jeg innser at det er fornuftig å hvile seg, men jeg er ikke så veldig flink til å ha god samvittighet for det, likevel.

Men nok syting; alt er jo helt normalt. Når jeg føler meg såpass klar, er det jo ganske spennende å gå slik og vente og vite at det kan skje egentlig når som helst. Jeg tar meg i å tenke "håper ikke at vannet går akkurat nå" i ulike situasjoner, senest i dag da jeg bar handleposer fra butikken til bilen.

Du får ha en fin sommer videre!

Heisann.

Joda kjenner igjen det du skriver om å være sliten. Selv har jeg vært oppe hver natt i det siste med følinger og nå er det faktisk veldig lenge siden sist.

Men googlet litt dette her og fant faktisk et slikt faktablad der det stod at blodsukkeret kunne synke litt igjen helt på slutten.

http://www.lilly.no/Nitro2/objects/pdf/Diabetes/no_diabetes_Svang_Diab.pdf

Jeg tar også sinnsykt masse insulin nå, men det er på natta jeg føler jeg har mest følinger. + når jeg springer på x antall kontroller på sykehuset og ikke har tid til å spise på rette tidspunkt.

Ellers er det ingenting som er bedre enn å begynne å føle seg klar. Det gjør jeg også. Legene har ikke ville snakke noe om når jeg skal evt settes igang. Syns det begynner å bli på tide jeg nå, men håper selvfølgelig i det lengste at jeg skal få lov å oppleve en vanlig fødsel som starter av seg selv :-)

Vet ikke hvilket sykehus jeg skal på engang. Så jeg har noen spennende uker foran meg (enten blir det et som er 10 min unna her jeg bor eller ca 4 timer)

Og sov med god samvittighet du. Det trenger man nå. Jeg gjør også det ;-)

(tidligere i år syns jeg det var så mange diabetikere her inne, men så plutselig så forsvant alle sammen..)

Lykke til ihvertfall. Uansett hvor vannet måtte gå. hehe

Hei igjen!

I natt hadde jeg faktisk føling... ganske ironisk siden det var i går jeg skrev at jeg ikke hadde det for tida. Det var "bare" 2.8, men jeg merka det veldig godt likevel. Var svett og skjelven. Så dersom det er vanlig å få mer føling mot slutten må jeg vurdere om nattdosen med insulatard er for høy (46). Skal til kontroll i morgen, får ta det opp da.

Lykke til, du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...