Gå til innhold

Sambo vil ha tilbake puppene...hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke annet enn å se humoristisk på det, men nå begynner jeg å bli litt lei det også...

Jeg ammer Knøtten på snart 6 mnd, og er kjempeglad for at det funker - med forrige barn var ammingen et helvete, gikk ikke i det hele tatt.

Jeg har tenkt å fortsette å amme (i tillegg til annen mat, selvsagt) fram til han er ett år, såfremt han ikke går lei før den tid.

Men min kjære sambo - som ellers er en knallbra fyr - begynner å bli ganske muggen...nesten hver gang han ser meg med Knøtten på puppen, sier han ting som "du vet at det der er mer for din del enn for ungen sin?"

Smigrende at han vil ha tilbake dama si, men det begynner å irritere meg, dette evige maset....Han foreslår ofte at jeg skal ta med flaske når vi skal på stranda, til svigers etc, men jeg syns det er så greit med amming, det blir mye mindre styr.

Knøtten spiser og er glad, han - og ja, det er kos for meg også, selvsagt. Men hvordan få en ellers oppegående sambo til å slutte å mase? Forslag?

Mannfolk har jo denne forbaskede stoltheten sin som de ikke vil ha trampet på, så trenger noen råd! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fjomp - han får da vel tåle at du gjør en flott innsats for å gi hans barn den beste starten på livet! Han får mer enn nok tid til å ta deg på puppen senere vel... men hvordan man angriper problemet . tja? Han er tydeligvis sjalu! Kanskje det hjelper dersom du klarer å være litt mer oppmerksom på ham (aner jo ikke om han har grunn til å føle det altså). Synes ikke du skal slutte å amme pga dette. ps.Vet han hvor bra morsmelk er for barnet hans? Kanskje du kan vise ham noen artikler om emnet?

Skrevet

Fjomp, ja, det var ordet jeg lette etter. Tru med at hvis han ikke slutter å tulle så ammer du til ungen er 4 år...

Skrevet

Hehe. Små barn, store gleder.

Du får prøve å snakke han til fornuft.

Skrevet

Men han kan vel ta på dem han å?? Når du ikke ammer kanskje? Sette av litt puppetid:-)

Skrevet

Sett av egen puppetid til han ;o))))

Skrevet

Uff, hva ER det med menn og pupper....det er jo bare skinnposer med mat i, for svingende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...