Gå til innhold

Strikker dere noe da jenter ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikker masse til jenta i magen, synes det er så moro. Dere da ?!

Skrevet

Har kjempelyst, men er ikke så veldig flink, da. Mister fort tålmodigheten hvis noe blir for tidkrevende eller vanskelig å mestre. Har i alle fall bestemt meg for å kjøpe nye strikkepinner i morgen slik at jeg kan strikke noen par votter og ullsokker til lille snella i magen... Det tror jeg at jeg skal klare! Gleder meg til å sette i gang! :-D

Skrevet

Jeg har strikket jakke,bukse,sokker,lue og skjerf. Nå holder jeg på å hekler leke...en blekksprut.mamma skulle strikke et ullteppe.......Det er kjempegøy.Elsker å holde på med hendene.

Skrevet

jeg har begynt på en kjeledress, men det kommer nok til å ta evigheter!!! jeg strikker utrolig sent, er egentlig ikke så flink og eier ikke tålmodighet - men har bestemt meg for å prøve!! og jeg skal få det til, skal ikke gi opp!! føler meg så flink!!!

Skrevet

Jeg kan ikke strikke grytekluter engang, uheldigvis!! Har jo så lyst til at gutten skal få noe hjemmestrikka, og ingen av bestemødrene hans er en kløpper med pinnene, så det ser mørkt ut foreløpig......:)

Skrevet

jeg har også strikket en del, mamma strikker også til babyen;) gøy med vinterbarn for da får man brukt så mye søte strikkeklær når de er baby;)

Skrevet

jeg strikker en poselignende greie som jeg skal putte babisen i før jeg putter den i vogna (har vogn med myk liggebag som er fora, og får ikke plass til voksiposen oppi der)

har planer om å "jukse-tove" posen til slutt, så den blir ekstra tykk og varm!

planlegger å strikke en lue eller to også!

Skrevet

Jeg kan ikke strikke selv, men svigermor strikker så det holder... Og siden vi ikke vet kjønn, strikker hun alt i rosa og blått ;P

Skrevet

ikke mye strikking her nei.er ikke mye flink til det.jeg broderer kun sånt bilde med navn,fødselsdato og lengde/vekt.men min mor har strikket mye pent da

Skrevet

Joda, her blir det strikket. Holder på med den andre genseren nå. Og mamma holder på å strikke dåpskjole. :-)

Skrevet

med en gang jeg fikk vite at jeg hadde en gutt i magen tok jeg meg en tur til byen og kjøpte noen mønster og garn. Så nå er jeg i full gang med en kjeledress, kjempe arti:) mamma har strikket mye i gult, siden vi ikke visste kjønnet, men no har hun også gått over til blått:)

Skrevet

Misunner alle dere som kan å strikke! Men er så heldig å ha ei mormor og ei mor som er kjempe flink. Så har fått en dress, og ett sett med jakke og bukse, samt luer og sokker. Skikkelig stas:o)

Har ønsket vognteppe fra oldemora til lillegutt og tror kanskje det er på vei i all hemmelighet, hun er så dyktig både å strikke og hekle.

Skrevet

Her kribler det skikkelig i strikke fingrene. Men pga nervene i klemme på begge hendene, kan jeg nesten ikke bruke hendene til noe. Håper jeg får operasjon snart så jeg iallefall rekker å strikke noe før lille frøkna kommer. Skikkelig kjedelig å ikke få strikke, har iløpet av årene strikket utrolig mye til andre som har fått baby. Mens min egen ser ut til å måtte vente før jeg får laget noe til henne. Svigermor, pappas kone og ei vennine av mamma er alle igang med å strikke til babyen, så litt blir det nå på henne :-))

Skrevet

Jeg synes også det er veldig koselig!

Jeg er ikke så flink til å strikke. Klarer votter (uten tommel) og sokker, og så strikker jeg et "helseteppe" i ull.

Broderer også små lapper med korssting som jeg skal sy lappeteppe av. Har tatt vare på noen broderilapper fra jeg gikk på barne og ungdomsskolen som jeg skal sy sammen mellom stofflappene.

Skrevet

Er helt elendig med håndarbeid, så har overlatt strikkingen til min mor og besteforeldrene som higer etter å strikke noe til den lille. Ønsker meg spesielt jakke med knapper og sokker.

Skrevet

Jeg prøver å strikke teppe :) Har regnet ut at jeg må strikke nesten en centimeter hver dag, skal jeg rekke å bli ferdig... Hjelp... Går litt tregt med meg da...

Men den vordende bestemor strikker et sett med bukse, jakke, lue, votter og sokker som den lille skal få ha på seg når vi reiser hjem fra sykehuset... Gleder meg :)

Strikker i hvitt vi da, siden vi ikke vet kjønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...