愛 siusiu 龍 Skrevet 8. juli 2007 #1 Del Skrevet 8. juli 2007 jeg ammer henne ennå, hun er 5,5 mnd gammel. hun har alltid vært plaget med MYE MYE luft i magen. promper som et uvær, hehe og stinker fælt. bæsjer vannbæsj opptil 5-6 ganger om dagen. jeg hadde aldri tenkt på melkeallergi før jeg begynte med smaksprøver til henne og brukte mme fordi jeg ikke har tid å pumpe meg. hun har fått elveblestlignende utslett rundt munnen mest og over resten av ansiktet og litt på kroppen kort tid etter inntak av grøten. spurte på helsestasjonen om hva det kunne være, og helsesøster sa at hun ikke er moden ennå til å begynne med fast føde sikkert (teite kjerring) så det jeg gjorde var å bruke prosobee pulveret til storebror som er laktoseintolerant og blande med grøten. og gjett??? ikke en eneste antydning til reaksjon! helt fin og hvit hud =o))))) det sier vel seg selv at hun hadde en allergisk reaksjon. dessuten var hun ikke urolig og sutrete etter maten, slik som da jeg brukte vanlig mme. supert! så nå håper jeg vi får time hos spesialist fort og slipper å vente så lenge... uff, jeg elsker melkeprodukter og spiser mye av det. men skjønner jo nå hvorfor kanskje snuppa mi har vært så urolig og sutrete.... i tillegg har hun litt atopisk eksem i panna/hodet som klør og klør og klør.....til blods (!) sukk, det skal bli godt å få litt hjelp mot disse plagene... hun har periodevis også eksem på begge overarmene og albuene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9793083-har-bestilt-legetime-til-snuppa-mi-n%C3%A5og-m%C3%A5-vel-kutte-ut-melk-jeg-og/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duddlidu Skrevet 12. juli 2007 #2 Del Skrevet 12. juli 2007 Uff, det er ikke noe hyggelig at de små skal slite med plager, men godt dere får hjelp. Må forresten være en helsesøster med noe mangel på kunnskap du har tror jeg. Tror ikke at "umodenhet" for mat gir utslett og eksem akkuratt. Her er det også en melkefri diett, så jeg vil egentlig bare si at jeg føler med deg. Man blir vant til det etterhvert. Har vært uten melk siden januar. Bruk Rismelk, havremelk eller soyamelk i matlaging, det blir ikke så værst faktisk. Og så kan jeg tipse deg om nettstedet www.utenmelk.no dersom du er interessert i litt mattips, for det tar litt tid å sette seg inn i alle erstattningsproduktene som finnes. (Og om du blir sjokoladefysen altså, så er Bocca 70%kakao uten melk, det ble redningen min) Om du lurer på noe så kan du godt bare spørre, jeg er ingen ekspert, men har jo fått litt erfaring iløpet av 6-7 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9793083-har-bestilt-legetime-til-snuppa-mi-n%C3%A5og-m%C3%A5-vel-kutte-ut-melk-jeg-og/#findComment-9824558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå