Gå til innhold

flere som venter nr 6!!!

inger l

Anbefalte innlegg

hei og hå, da var vi i gang igjen hehe!!!

har 3 store gutter med han jeg var gift med...

alder 21 20 snart 18 år!!

ny samboer, han hadde ingen i fra før, så da måtte vi gjøre noe med det!

fikk ei skjønn jente som nå er 3år så en herlig gullklump som nå er 9mnd... fant ut for noen dager siden at nr 6 er på tur!! Hjelp... men dette skal vi klare....

håper det er flere der ute:-))

Fortsetter under...

Tihi... du er ikke alene... Jeg venter også nummer 6, eller vi venter barn nummer 9 totalt....

Jeg har 5 fra ett tidligere ekteskap i alderen 13 til 3 år, 4 gutter og ei jente... og så har min kjære 3 fra før, 2 gutter og ei jente på 17, 12 og 8 år...

Vår lille er ventet i oktober, har termin den 20. Gleder oss som bare rakkern....

Je, her er det liv i leieren... Er bare "mine" 5 som bor her hele tiden, resten er her til samvær.

Ja, begynner så smått å nærme seg fødsel nå, eller har jo drøye 3 mnd igjen da, men det er jo ikke lenge....

Har det meste i hus og, var litt smått vi trengte nytt... nå mangler vi bare litt pjus... er deilig å bare kunne slappe av den siste tiden.

Vet ikke om vi får jente eller gutt, har min "magefølelse" da, og den bruker å være riktig, men vi får vente og se..

Blir spennende hos dere fremover og da.... Er ganske spesielt når man venter små, og har voksne unger fra før og.... Her i huset er det liksom sånn tripp-trapp, men du har jo i to "puljer"..

Vet du når du har termin?

ok,! !men det er nok travle dager hos deg alikevel da skjønner jeg!!

Så inne på ett annet innlegg at du bare er 32år det får en si er knall bra da!!

fikk mine tre når jeg var fra 18 til 21år!! skulle liksom ikke ha flere da!

men forholdet holdt ikke.. Han jeg bor sammen med nå hadde jo ingen så da måtte jeg jo bare,bestemte meg for at når jeg fyller 38 så er det bra med barn for min del,men sånn gikk det ikke da... var veldig i tvil om jeg skal beholde denne her, men det er for lettvint og bare ta det vekk også... jeg føler meg ikke så gammel at jeg ikke skal klare det her!!!

er ikke sikker på når det blir, tror kanskje jeg er 5-6 uker på vei, så det er jo ikke så langt da! tenkte jeg skulle ringe til legen i løpet av denne uka!! har liksom ikke glemt siste fødsel enda, så jeg begynner alt og grue meg :-))

Stemmer det, jeg er 32.. fyller 33 neste mnd. Har vært effektiv, for å si det sånn, hehe. Fikk eldstegutten da jeg var 19 og siden har det gått kast i kast.

Jeg trodde vel egentlig jeg var godt og vel ferdig da jeg fikk min miste for snart 4 år siden... Men så ble jeg alene med ungene da han miste bare var noen mnd gammel... Og dermed traff jeg han jeg er gift med nå... denne lille i magen er vårt kjærlighetsbarn, og er vel vår "grand finale", hehe... Nå er det stopp altså! (tror vi da)...

Men jeg har vært utrolig heldig da, jeg har hatt fine svangerskap og bare drømme fødsler, kjappe og greie... Det eneste er jeg har vært litt kvalm med de tre minste, og har hatt bekkenløsning med alle... Min største bekymring om dagen er at jeg er litt engstelig for å ikke rekke inn på sykehuset når tiden kommer...

Høres ut som du hadde det litt tøft da din minste skulle komme til verden? Håper du gleder deg mer enn du gruer deg?

Hvor i landet holder du hus da? Jeg bor i halden.

Annonse

syntes du har vært rå flink jeg da:-))

har vært litt stritt hos deg da?

hehe siste og siste, det har jeg sagt mange ganger også... ingen som tror meg lengre :-)

Har mange år til på deg du da!!

Slitsomt nok det med bekkenløsning når en har så mange i tillegg som trenger en, huff... syntes du er tøff jeg!!

jeg har vært kjempe heldig med mine fødsler jeg også , ferdig på null tid egentlig!! men blir alltid satt i gang jeg da, så rieene blir litt harde, men det går!!men det er så mye tull når jeg går gravid, det som sliter litt da!

men siste mann så var vi på 17 ultralyder, de fant en nakkefold 4,5 som var veldig høyt.. så det blei mye og masse bekymringer igjenn om hele svangerskapet,men det var nå heldigvis ikke noe galt med gullet våres!! jeg bor i østre toten ikke så langt unna Gjøvik

Hehe, er vist ingen som tror på meg heller lenger...

Er det hardt å bli satt i gang? Jordmor "truer" med å skulle sette meg i gang når tiden kommer for å "sørge for at jeg får føde i trygge rammer" som hun så fint sier.... Men skal inrømme at det ikke frister å bli satt i gang, da tar jeg heller sjansen på at jeg rekker inn, hehe.. Sta er jeg og, vet du..hehe.

Er slitsomt når man finner ett eller annet som må undersøkes nærmere, sånn var det for meg med nummer 5 og, men det var pga at søstra var dysmature (bitte-liten) og gynekologen min følte ikke at minsten vokste like godt som han skulle.... har ikke peil på hvor mange ultralyder jeg var på, men gutten var helt perfekt når han kom til verden han...

I dag har vi stor-rengjøring vi, og alle barna hjelper mamma! kan tro det blir fint og rent her.... de to minste går rundt med støv-kluter, de to neste rydder og støvsuger, og eldstemann rydder kjøkkenet (og sniker seg til en kopp kaffe)... Er så koselig å gjøre ting sammen... Synes de er flinke jeg, gir seg ikke før det er blåst her, hehe...

Mammas flinke hjelpere.

Koser meg masse jeg, unger er så moro... Blir spennende da, og se hva alle dine synes om å få en søster eller bror? Her ventes det veldig, ungene synes tiden går såååå sakte altså... men vi måler og ser hvor stor babyen er hver uke.. Er koselig når de er så involverte....

hehe, syntes jeg ser dere alle i full gang der!!så ålreit at de blir med mamma på sånne ting... høres ut som du har en utrolig ungeflokk... blir nesten litt missunnelig på deg når du sier de er med og styrer og hjelper til... Høres helt supert ut!!!

de største mine var også veldig flinke med det, helt til en viss alder da var det stopp!!

nå har de største flyttet for seg selv, han minste på snart 18 har flyttet til pappaen sin...

så nå er det bare min nye familie igjen her!!

Det er ikke vondt og bli satt i gang... bare at det skjer mye raskere da, å det er egentlig helt greit...

At folk ikke tror deg når du sier du venter din sjette, hehe ja det tror jeg på!! ikke dagligkost at ei på 32 snart skal ha 6 barn... hallooooo!!! men det er virkelig bra,tar av meg hatten for deg :-)))var hos legen istad for å få det bekreftet en gang til da, skal dit på torsdag.. tror jeg vil ta morkake prøver igenn, for og være helt sikker på at ting er som de skal...Spennende er det ihvertfall

Vi rocker rundt huset vi, spiller musikk og koser oss.... Ungene mine er veldig gode de, han på 13 er ganske utrolig... Han vet det meste om babyer og utstyr.. leser gravid-blader, holder styr på vogn-tester, og følger med på utviklingen uke til uke|...Han ville til og med ha en profil her på bim! Men da sa jeg stopp altså..hehe.

Folk tror meg de da, når jeg sier jeg venter nummer 6, men de tror meg ikke når jeg sier denne lille er den siste, hehe.

Har hørt at en igangsatt fødsel tar mye lengre tid jeg, er altså ikke fakta det da?

Må være rart å ha unger som er flyttet hjemmefra? Tror det blir rart når ste-sønnen min flytter til eget jeg, men de vokser jo til og klartenkt og fornuftig er han jo, hehe.

Men det er moro med store unger og da.. han eldste her har tinga på å trille turer med lille-søster/bror.. minsten har sagt babyen skal få vogna hans, men bare den store altså, den lille "henger" han selv sier han, og så skal babyen får låne alle lekene,-untatt den røde golfen!

Er artig med sånne snille unger altså.... Tenker 3 åringen din kommer til å bli ganske artig etterhvert og, vesla mi var 2,5 år da hun ble storesøster og hun er blitt en sånn "mini-mamma"... nåde ta gutta om de ikke gjør som de blir fortalt altså, da setter hun hendene i sidene og blir skikkelig morsk i fjeset... (nå er hun 6 år og blir bare strenger og strengere). Tror jenter tar veldig etter mammaen sin gitt, jeg ser meg selv i fjeset på den jenta....

Er det ikke risiko-fylt å ta morkake-prøve da? men skjønner jo du vil vite at alt er bra med den lille da...

Er spennende å vente smått ja, er deilig synes jeg, er så deilig å kjenne små føtter sparke altså...

hehehe,må le når jeg leser det du skriver! så deilig med en så stor familie som fungerer så utrolig godt i sammen...blir imponert over det du skriver om han på 13 ja, ganske så engasjert ihvertfall og det må jo være deilig....hehe, det blir nok flere på dere :-))

På meg har det ihvertfall gått veldig fort, de setter det i gang, så går det ei lita stund så begynner rieene og komme, så guffer de opp tempoet med mere drypp.. da går det ikke lenge så får jeg press rier!!

Har blitt satt i gang 4 ganger..Det har virket bra på meg da!!

ja, det er rart når de flytter ut av redet, men faktisk ganske godt også,men det blir litt stille!!

hehe, så hu jenta di har virkelig satt seg inn i mamma rollen da??hehe..Gøy og se og høre de da...

hu mi på 3 er så bestemt att ja,må le når hu også driver på..

han minste begynner det også og bli bra fart i, gøy at det begynner å skje litt!!

tok det på han minste, altså morkake prøve ,det gikk helt fint...

må bare gå bra denne gang også, vil ta den så slipper vi masse unødvendig bekymringer...

Blir en stund til jeg får kjenne det du kjenner, det er virkelig godt når det er fult av liv der inne:-))

Bare vent, du får nok ei sånn snus-fornuftig lita mamma-klone du og... Er lagt opp til mye latter på den måten, det er helt klart.... Ler så jeg skriker av vesla her noen ganger... Her for en god stund siden satt vesla og jeg i sofaen og så lurte hun på hvor vi fikk lille-bror fra.. Husker du ikke det da, sa jeg... husker du ikke når mamma hadde stor mage,reiste på sykehuset midt i natta og kom hjem med lillebror som var baby? ÅÅå ja, sa vesla... det var når du måtte på sykehuset for å bli pen igjen det jo.... Tror du jeg lo eller?

Hmm.. kanskje det å bli satt igang ikke er så dårlig alternativ alikevel da, de snakker først og fremst om å "bare" ta vannet på meg da, men vi får se... Liker ikke å tukle med naturen jeg, om det ikke er nødvendig liksom... men på den andre siden så er ikke fødsel å E6 noe å trakte etter heller, hehe.

Blir det tatt ekstra prøver hos deg uansett eller "bare" om det ser ut som det kan være noe galt på ultralyd... Hadde vært drit-nervøs jeg... men skjønner det kan gi deg ro i sjela ja...

Hva sier mannen din om den nye babyen da? synes han det er moro? Mannen min har tatt over styringa på utstyret han da.... "vi" var og handlet, og han kjøpte senga, stellebordet og bilsetet.. hehe, så kjøpte jeg to små bæreposer med leker og stæsj. Moro når mannfolka er litt ivrige.

Synes det er så moro jeg, med masse liv i huset... men noen ganger må vi minne ungene på at i vårt hus har vi ikke bare inne-stemme, men inne-bein også... Men er ikke så lett å huske alltid. Og begynner ungene å herje, ja så skal jo bikkja være med og.. og han river jo ned det meste når han blir ivrig ( mest klumsete bikkja jeg vet om), hehe.

hehehehe.... flink til og skrive er du også!! :-))

sitter her og ler,når jeg leser det du skriver, høres ut som en flott gjeng ihvertfall..

så dere har bikkje også?? nok og henge fingrene i da ....

Hu mi er ei lita bestemt jente,er med og styrer og steller. meget bestemt ung dame hehe!!

Ettersom jeg er så gammel:-)) så blir jeg spørt om jeg vil ta fostervannsprøve, men jeg vil heller ta morkakeprøve!!

like greit, så slipper jeg og tenke så masse på om det skulle være noe!!men er jo bare i sjette uke, så det er jo ikke sikkert det går bra heller, det veit en jo ikke... har aldri mistet før,men som sagt det kan jo skje det også!!

så mannen i huset er engasjert altså?? koselig det da!!

han min var veldig fornøyd når han fikk to barn, jeg skulle liksom gi meg når jeg blei 38 år!! blei gravid 2mnd føre 38 så da var det jo bare og fullføre det!! så skulle det liksom være slutt, hentet piller for 14 dager siden,men tenkte jeg skulle vente til jeg var ferdig med mensen, men den kom jo da ikke hehe! så da sitter vi i det!!

liker ikke tanken på og ta det vekk, men alderen spiller jo litt inn da..

må jo en gang bli ferdig hehe... kan jo egentlig snart bli bestemor også vett du hehe :-))

Annonse

Koselig han synes det er stas da... Barn er deilig å ha i livet sitt... Bli bestemor ja, for din del så kan jo det forsåvidt skje ganske snart ja, hehe.. Blir vel i såfall bare moro det da?

Stort hus? nei, det har vi ikke.. bor i ett litet, rødt hus i skog-kanten vi... bo-flate 106 m2 + loft og kjeller.... Men der der er hjerterom er der husrom, hehe... Vi trives godt her vi, selv om det ikke er så mye plass, alle tilpasser seg og tar hensyn til hverandre...men uteplass har vi nok av da, 5 mål tomt,- 4 av de er skog...ungene koser seg glugg ihjel... Naboene her er utrolig hyggelige her og, mest unge folk med unger selv... og for dem kom vi som sendt fra himmelen...med ett lass med leke-kamerater!

Er ett sånn "drømme" nabolag egentlig.. alle hjelper til med barnepass, vi låner redskap, verktøy og kunnsskap av hverandre... deler koselige grill-kvelder... og om en ungene i nabolaget får is, ja så blir alle ungene i vår lille gate ropet på, for de får is de også... Vi kunne aldri bodd på ett bedre sted vi.. '

Hvordan bor dere da?

ja, jeg elsker barn jeg også.. det skjer så mye i den alderen begge mine er i.. må le av de da!!

så deilig det høres ut som da...godt når naboene er så greie og ha med og gjøre!!

dere ha ihvertfall nok plass og boltre dere på ute da hehe...

Vi bor litt ute å¨landet vi også da,men har ikke så mye kontakt med naboer..

kjøpte det huset her den dagen hu snuppa kom til,er ikke så stort det her heller kanskje som deres i grunnflate og oppe er det to soverom og en liten gang.. holder på og lage til ett lite rom oppe med en vask og en do!!

vi hadde stue på 80m2 så vi tok en del av stua for å få et soverom til, blei litt snøtt med bare to...så har vi2,5 mål med tomt..

nok og holde på med!!

Men vi har litt lyst til og flytte tilbake til gjøvik vi da!!

Han min på 20 år har vært i sammen med ei i 6 år, så ja! hehe bestemor , kan fort skje noe hehe... koselig det da!!

hmm... synes du ikke det er litt deilig å bo på landet da? Sier jeg liksom.. vi bor ikke på landet vi heller da, bare 3 km utenfor sentrum...

Men er jo kjekt når man har hus man kan "lage"mer plass i da, håper på å få innredet loftet til de eldste guttene her vi, så de får litt plass for seg selv. Tenkte mine to eldste og begge guttene til mannen oppe på loftet jeg, så får de ha tingene sine i fred og ro, hehe.

Beklager jeg ikke fikk svart i går, tok med ungene på tur jeg da, til mormor som bor i larvik... og da går hele dagen... Men ungene koste seg da..

Er ett under at jeg har hørselen i behold etter i går, ungene tok litt av i bilen i går.. ivrige og kjempe-fornøyde med å være på tur... Men skulle noen gang ønske de haddde volum-knapp, hehe *ønske, ønske*.

Er nesten så jeg er glad vi ikke skal på noen ferie i år, orker ikke tanken på overivrige unger sitte i timesvis i bilen.... Så vi skal heller kose oss litt med små-turer og masse bading (om det blir noe finvær snart da)

Har dere noen planer for ferien da?

Hei hei igjen til dere andre også!!..

håper fin været kommer snart ja!!! har ikke fått skrivi noe tilbake jeg heller!!

har vært hos mine søsken i hokksund!!

jeg begynte og blø på torsdagskvelden, kom enda mere på fredag også en del klumper,så jeg tror vel ikke det er noe mere inni i min mage!! det var veldig trist!!

ringte legen på fredag.( ferie) veldig lett og få tak i noen!! ringte på sykehuset(ferie) fortsatt veldig lett og få snakke med noen!!

fikk endelig snakket med noen nå, alt tar tid!!

skal på sykehuset i morra kl 10 for utskraping, trist,men sånn er vel bare livet!!

så alle glade gravide lykke til og nyt det!!

Ha en knall fin sommer..

stor klem!!

kjempe koselig og snakke med dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...