Gå til innhold

Har dere begynt å tenke på utstyr, plass og mm??


♥Tullerusk♥

Anbefalte innlegg

Ååå det har jeg...

 

Lyst å dra å kjøpe masse. men må vente litt...

 

Det jeg er mest opptatt av nå er: Hvor skal jeg gjøre av nykommeren?...

 

Vi har en 4 roms leilighet, med 3 soverom..Men det ene rommet er så lite at det brukes til kontor...

 

har tenkt på å kjøpe noe nytt..men er bare 1 år siden vi flyttet hit, hvor vi bor nå. Og er veldig fornøyd med barnehagen til gutten vår.

 

Så da får jeg finne ut hvordan vi skal få gjort plass da...For vi har dårlig råd og dette må planlegges nå, så er det gjort...Vet jo ikke hvordan svangerskapet her kommer til å bli.

 

Hva med dere? Tenkt på dette=o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaaaaa tenker så hue går helt i surr!

 

Skjønner, vi skal bygge på huset.Men nå jobber mannen min så mye at jeg har ikke snøring på når vi skal rekke å begynne. Han skal og hjelpe naboen å sette opp en hel låve før vinteren kommer, + at vi har takstein liggende ute i hagen som venter på å få komme opp på pappen på taket..

 

Mye å sette fingrene i nå :/ Huset er ca 110 m2 fordelt på 2 etg, Oppe er det 2 soverom og 1 tv-stue + et kontor der trappen kommer opp. Nå er soverommene fordelt på oss og datteren vår,mens sønnen må ta til takke med tv-stuen når han er her.. Nede er det bad,stue,gang og kjøkken.

 

Når vi bygger på blir det 150m2 til å boltre seg på, kjellerstue på 36m2 + et soverom der til sønnen hans. Ny stue på 50m2 i 1 etg, og i 2 etg 2 nye soverom + et bad til.

 

Jeg vil ha det bygd på nå! :( men skal ikke presse mannen min heller han har vært utrolig flink,skikkelig arbeidsjern er han.

 

 

Uansett: Nykommeren skal, om vi rekker å bygge på før h*n kommer eller ikke, dele rom med oss de første 3 mnd. I egen seng.. liker å ha oversikt når de er så små.

På sikt blir det jo eget rom da..

 

 

Frem til da..får jeg sitte her i uværet og se gresset gror. Hagen er ikke ferdig enda. Ser nesten ut soj en byggeplass her ute med 2 lifter stående og baksiden av huset gjenngrodd (der vi skal bygge på). Hihi.. nesten litt flaut. Takke søren for at vi bor på landet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter barn nummer to i mars og planlegger stor seng til gutten vår til jul. Ellers er min erfaring at man ikke trenger å tenke så innmari stort før babyen er født. Den trenger ikke eget nyoppusset rom med en gang, bruker det ikke allikevel. Med første mann ble vi bitt av "oppusningsbasillen". Nå er det mere "håper eldstemann slutter med bleie neste sommer, hvor lenge sover han på dagen" osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg må le litt av dette! vi går fra å være 3 i familien til plutselig 5 om litt over et halvt års tid..! det er ganske sprøtt.. vi må ha ny bil, nytt hus (iallefall etterhvert) og dobbelt opp med alt! men sitter faktisk å ler litt av hele situasjonen. dette er faktisk helt fjernt for meg enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og utstyr ja.. må hvertfall ha ny Gå-stol, Emilie fikk Basson av min mor men den klarte hun å kjøre i fillebiter (den knakk faktisk).

 

Barneseng er OK (Emilie fikk ny til jul) sengetøy og alt det der er ok. Mulig kjøpe ny madrass da den vi har ligger i garasjen.. vet ikke standen på den.

 

Vogn er OK. Må ha stellebord..tror jeg. Eller hvertfall ny matte. Dokkene hennes har overtatt den hun brukte.

 

Men..denne gangen skal jeg ikke kjøpe en eneste body før jeg vet kjønnet.. tok helt av sist. Men da "visste" jeg det ble jente da. Ble faktisk bitt av rosa basillen. Og beige..nydelig farge Beige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der sa du noe..ny bil :/ Hjelpes,,vi kjører Hyundai Accent! :((( Steike dette skal bli styr *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor småtrollet skal gjøres av, blir vel inntil videre på vårt rom (når h*n kommer).. og senere på eget rom (vi har enebolig med tre soverom). Har masse utstyr etter snuppa så handler ikke inn noe før jeg vet om det blir gutt eller jente denne gangen, og av store ting er det bare bilstol vi kjøper nytt denne gangen, og litt klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:-)

 

Vi må kjøpe ny vogn!

Den gamle er helt utslitt, brukt til 4 barn! :-)

 

Men den har vært veldig holdbar da, en Brio kombivogn 1995 modell!

 

Blir spennende å kjøpe ny, vognene har forandret seg mye siden sist vi kjøpte!:-)

 

Ellers er vi nettopp ferdige med å bygge på huset! :-)

Så nå har vi 6 soverom og 3 stuer. Den ene stua kan deles til 2 soverom om nødvendig!:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...