Gå til innhold

Bilsete og vogn til putebarn

Anbefalte innlegg

Vi har enda ikke fått lillegullet hjem fra klinikken.

Hvilket bilsete er best til babyer som behandles med pute ?

Har sett på Emmaljunga cangaroo med citybag. Tror dere denne vogna blir bred nok til babyen når hun ligger i pute ? Sportsdelen er helt sikkert bred nok men er babybagen det ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9790704-bilsete-og-vogn-til-putebarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

Vår datter er nå 3 mnd og har vært igjennom en 6 ukersperiode med putebehandling. Vi måtte bytte ut vår simo kombivogn med en emmaljunga duovogn for å få plass. Den fungerte helt flott for oss, og har stor og romslig bag. Vet ikke om den citybagen er like stor, husk at hun vokser. Det kan også hende putebehandling ikke holder slik som i vårt tilfelle. Hun ble lagt i gips for snart 2 uker siden og dermed står vi uten bagvogn. Vi måtte rett og slett kjøpe en quinny speedi, noe som fungerer greit nok. Når det gjelder bilsete er det ikke særlig store valgmuligheter. Vi brukte et britax babysafe som vi bygde opp litt. Nå som hun har gips måtte vi gå over til acta graco 0-25 kg sete, noe som fungerer greit. Legen som behandler vår datter sa at det er helt greit å bygge opp i baken liksom. Når det gjelder sikkerheten så sitter jo jenta fast.

Er det mere du lurer på så er det bare å ta kontakt.......tror jeg vet det meste nå.

Hmmmm.....jeg har vært i kontakt med hjelpemiddelsentralen og der var det ikke særlig hjelp å få. Man får ikke søknaden igjennom siden behovet er under 1-2 år. Jeg har ringt rundt og forhørt meg og det er ingen hjelp å få. Handycare hadde heller ingen løsninger for oss. Jeg så et sted her at man kan søke om støtte til å kjøpe tvillingvogn, men det er ikke alle steder de er snille og godtar det.

Hjelpemiddelsentralen er desverre ikke så hjelpsomme alle steder i landet. Jeg diskuterte dette med sykehusets fysioterapaut!

For å kunne få støtte til kjøp av vogn o.l, må det være en langvarig skade/behandling/funksjonshemming. Og det må speile seg over 6mnd (tror jeg det var) Dessuten vil behandlingstiden ta så lang tid at det ikke er noe hjelp i det!

Jeg hadde en basson roma vogn, og den har fungert kjempbra siden bagen er så stor.

Og sete måtte jeg spesialtilpasse selv :P

• 2 uker senere...

Annonse

hei! håper ikke dette er for sent svar, for vi har vogna dere vurderer å kjøpe, og den er ikke bred nok!!! (bagen). Vi hadde kjøprt den før babyen kom, visste jo ikke at hun skulle ha hoftefeil! Nå vet vi ikke helt hva vi skal gjøre, den passer nok bare i et par måneder.

• 3 uker senere...

Hei

Vi brukte også emmaljunga duo edge til vårt putebarn. Det fungerte flott for henne også. Nå var vi så uheldige at hun ble lagt i gips 3 mnd gammel, og da ble den dessverre for liten. Nå er det quinny speedi som passer best synes jeg. Da er det god plass for spriking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...