Gå til innhold

EL-testing flere ganger daglig?

Anbefalte innlegg

Nå har min kjære vært flittig og målt temperatur hver eneste morgen (mens jeg sover søtt ved siden av....uff, litt dårlig samvittighet for den må jeg innrømme;) på jakt etter den berømmelige eggløsninga. Eggløsningstester er utprøvd...men den blir ikke positiv! Kan man gå glipp av eggløsninga dersom man bare tester om morgenen?

(Vet det blir mange EL-spørsmål her inne, men dette her er forferdelig frustrerende...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9790291-el-testing-flere-ganger-daglig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er vanlig å teste morgen og kveld, enkelte tester også midt på dagen. Eggløsningstesten er hos noen positiv i mange timer, opptil et par døgn mens hos andre er den kun positiv i noen timer. Derfor er det mulig å gå glipp av eggløsningen om man kun tester om morgenen.

Dessuten er det jo om å gjøre å treffe eggløsningstidspunktet så godt som mulig, og derfor er det viktig å vite om testen ble positiv om morgenen eller kvelden før. Jeg selv f.eks hadde flere ganger negativ test om morgenen, og så positiv samme kveld. Da reiste vi til Køben og ble inseminert påfølgende morgen, noe vi jo ikke ville fått gjort om jeg hadde ventet til neste morgen med å teste.....

puh, ja - da får vi begynne å teste morgen og kveld. Ser at det kan bli dyrt å kjøpe clearblue hver gang, gitt! (Noen tips om noe billigere alternativ?) Håper inderlig at eggløsninga treffer neste måned, da er vi i Danmark på bryllupsreise og det hadde passa så inmari bra!

Første gang jeg fikk positiv på EL test, hadde jeg testa 3 ganger samme dag. Jeg testa om morningen, ettermiddag og kveld, og BARE den jeg tok på ettermiddagen var positiv. De andre 2 var negative. Men, den jeg tok på morningen var litt mørkere enn vanlig selv om den fremdeles var negativ.

Ellers har jeg bestilt tester her: http://www.babyplan.no/ De har grei pris på testene. Jeg har kjøpt de "strips" testene, men har også de digitale fra CB liggende.

Lykke til i DK da!

Jeg anbefaler gjerne billigtestene fra www.babyplan.no!!! De kom raskt i posten, var myyyye billigere, man fikk graviditetstester med på kjøpet. OG best av alt: Først brukte jeg de rådyre Clearblue 5 ganger og ble ikke gravid, 6. gangen brukte jeg billigtestene og ble gravid. Akkurat det er sikkert en tilfeldighet, men jeg tror i allefall ikke de er noe dårligere selvom de er billigere. Lykke til forresten!

Annonse

Takk for tips, dere! Var innom babyplan-sida og ser at vi har mye å spare ved å kjøpe det på nett. Men hvordan funker de stripsene? Er de lett å forstå? Har lest noen tidligere innlegg her om noen billig-tester man skulle styre unna, men husker selvsagt ikke hvilken det var snakk om.

Vi innser at vi nok har gått glipp av eggløsninga denne gangen, siden tempen i dag var godt nede på 36,16. Krysser alt vi har for at vi finner den neste gang OG at den kommer når vi er på bryllupsreise i Danmark. 6.august har vi bestilt journalsamtale på Stork. Gleder oss nesten mer til det enn til bryllupet (men det holder vi for oss selv ennå...tjihi!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...