Gå til innhold

badeland el.l aktiviteter til 7mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei1

jeg har så lyst til å finne på noe til helga, med mann og barn. Vet dere om noen steder vi kan ta m baby? oslo/akershus, eller andre steder! kan kjøre litt.

Skrevet

Risenga i Asker er et fint bade-sted med baby. Der har de et lite plaske-basseng med 20-30 cm varmt vann til babyer, og et terapibasseng (også med ekstra varmt vann) som er dypere sånn at voksne kan stå der og la babyen plaske. Man får badebleie gratis i skranken når man betaler. (Men ta med dere babyen i en av de vanlige garderobene, for familiegarderobene der er veldig dumme!)

Nadderudhallen i Bærum har også plaskebasseng og et barnebasseng med vanndybde fra ca halv til 1 meter (synes jeg å huske... Jeg har ikke vært der siden jeg fikk barn, og var ikke så opptatt av barnebassenget før.) Begge disse har ekstra varmt vann. Garderobene der er ganske kjekke, for hele familien går sammen inn i en "bås" (så man kan hjelpe hverandre med å kle av og på babyen) og så tar man klærne med seg inn i skap på innsiden av "båsene". Mor og far går først hver sin vei når de skal dusje.

Nadderud er en god del billigere enn Risenga, men Risenga er mer "badeland-aktig" med lengere åpningstider og cafe inne i svømmehall-området. Du finner mer info om dem hvis du googler litt.

Det er de eneste jeg kjenner til i området.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...