Gå til innhold

LES DETTE VIKTIG please


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man blør mye eller får noen symtomer hvis man har en Ma eller Sa??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

 

En MA vet jeg ikke...Noen kan gå uker før de finner ut at de ikke er gravide og får dette bekreftet på UL...Tror jeg...

 

En SA er masse blod og smerter...At du har mensblødninger...Dvs at du blør hele tiden uten stopp til alt er ute..

 

Etter det jeg har hørt...

 

Mistenker du at du mister? Fåre slår at du kommer deg til legen din...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg opplevde MA hadde jeg ingen fysiske symptom. Ingen blødninger eller smerter. Likevel fortalte instinktene mine at embroyet var dødt, dette ble bekreftet ved ul i uke 13. Fosteret ble dermed fjernet kirurgisk.

 

Ved SA derimot fjerner kroppen selv det døde emboyet. Dette oppleves med kraftige menssmerter og blødninger. Likevel betyr ikke en blødning at noe er galt. Jeg er gravid i uke 28 og opplevde blødninger et par ganger i løpet av 1. trimester, men alt har stått bra til med den lille tulla vår. Selv om jeg har hatt blødninger denne gangen har jeg vert mye mer trygg og visst at alt har vert bra, da jeg opplevde MA var jeg veldig klar over at noe var galt helt fra begynnelsen.

 

Stol på kroppen din, den har som regel rett. Dersom du har blødninger og er bekymret ville jeg likvel ikke stusset på å kontakte lege for å sjekke. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig forskjellig både på SA og MA om hvilke symtomer man får. Jeg har vært gjennom begge deler. SA - fikk mensblødninger, ingen smerter. MA - begynte med småblødninger som ble mer og mer, men fikk tabletter for å fjærne fosteret som ikke kom ut av seg selv.

 

Du gjør nok lurt i å kontakte lege dersom du føler at noe er galt. Jeg krysser fingrene for deg. Og husk: mange har blødninger de første månedene uten at det er noe galt.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...