Gå til innhold

Hva synes dere om Alvarin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fint ja, men jeg syns det er veldig femint.

Navn som slutter på -rin høres mest ut som jente navn.

Karin

Eirin

Kathrin

Vårin

Men det er bare min mening da.

Skrevet

Jeg synes det er pent. Det gjør seg kanskje aller best som et fornavn nummer to, etter et kort og vanlig navn. Men det står fint alene også:-)

Skrevet

DET VAR JÆVLIG STYGT

Skrevet

Noen ganger blir jeg virkelig forundret over hva voksne mennesker kan klare å svare når noen stiller et seriøst spørsmål. Vanlige, siviliserte mennesker klarer fint å si hva man mener om et navn uten å bruke banneord eller skrive i kun store bokstaver.

Men vi må vel være litt tolerante overfor de som aldri har forlatt fjortisstadiet, eller hva synes dere?

Uansett, jeg synes Alvarin er ganske pent. Litt feminin klang over det, men er likevel ikke tvil om at det er guttenavn. Litt som Julian og Nathaniel, om du forstår hva jeg mener. Ser ingen problemer med å bruke det. Selv ville jeg nok hatt et annet navn i tillegg, f.eks. Lukas Alvarin.

Skrevet

minner meg litt om smertestillende eller noe..er det til jente eller gutt?

Skrevet

synes det var et fint navn...

Skrevet

Det var ikke noe pent navn, høres ut som du har funnet på et navn for å være spesiell. husk ungen må hete det hele livet.

Skrevet

det er jo ikke stygt, klinger fint, men passer bedre til jente

Forundrer meg litt over alle disse nye navnene som jeg har fått kjennskap til her inne, (merk:guttenavn)..synes de er så innmari feminine! Personlig synes jeg det er bedre å bruke et guttenavn som passer til gutter(selv om d er mye brukt) enn å prøve å finne noe som ingen andre heter, for det kan bli for spesielt! Det siste her var ikke ment personlig til deg :)

men forslagene om å legge til et skikkelig guttenavn som fornavn(fks ;Lukas Alvarin) det var ikke dumt synes jeg...

Skrevet

Nei, dette er ikke feminint i det hele tatt. Gutten min har hatt dette navnet i 12 år!Det er norrønt og betyr lys som en alv og rask som en ørn.Det er et sterk, vakkert navn!

Han har bare hørt positive kommentarer om navnet sitt (inntil jeg kom inn på disse sidene..)

Folk legger merket til det, og min sønn er noen du ikke glemmer, nettopp fordi han har et veldig uvanlig navn!

Det er tre, to eller en som bærer dette navnet i Norge!

Liker du dette navnet, så burde du virkelig bruke det.Det kommer du ikke til å angre på!

Skrevet

Det var veldig lite fint - synes jeg. Høres ut som et navn fra "Ringenes herre" e.l. + at jeg tenker på Samarin (mageregulerende middel).

Skrevet

Liker ikke...

Skrevet

Ja, for man må jo for all del ikke tro at man er noe spesielt i jante-Norge? Nåde den som skiller seg ut fra mengden.

Syns navnet var fint jeg!

Skrevet

Jeg er tilhenger av navn som ikke alle andre har. Synes du skal ta det dersom du synes det er kjempefint selv. ....Og så vi jeg bare si at det finnes guttenavn som også slutter noenlunde likt... Marvin, Malvin,Kalvin etc, og de er da ikke feminine.

Skrevet

Alvarin - fint og spesielt. Ikke femi !

Skrevet

Litt pinlig, men min første tanke da jeg leste navnet; Ække det sånn derre middel du vasker dassen med a?

Sorry!!!! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...