♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Hunden står bare og uler når den ikke ser oss.. Det er verre i enkelte perioder.., men har alltid vært sånn.. Hun kan stå og ule flere timer i strekk.. Vi bor i rekkehus så jeg synes at det seriøst er litt pinligt.. Også fordi naboene faktisk har sagt fra til oss at hunden står mye og uler.., de sier at det ikke plager dem de gangene det skjer.., men det plager virkelig meg .. Altså min samvittighet iforhold til naboene..=( Mannen er totalt vrang når det kommer til dette med denne hunden.., har hatt henne i 9 år så er ikke noe alternativ for han og gi henne bort heller som han sier.. Da skal han heller skyte den istedet.. Ingen andre skal ha den hunden.. Det er hans.. Jeg vil da ikke at hunden skal bli skutt heller.. Noen med gode tips der ute.. Har vært så mye med den hunden her nå oppetter årene at jeg tror snart jeg blir gal...=(
Nit@™ Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 Det er vel bare å prøve å ungå at den står og uler. Kan liksom ikke se noen annen løsning. Vet ikke om du vil omplasere den? Men i så fall vil jo det bare overføre probleme til andre. Hva med å ta kontakt med en hundepsykolog for hjelp til å bli kvitt ulinga. De fleste hunder er mottakelig for lærdom selv om de trekker på åra. Det tar tid å avlære en slik handling, men det er ikke sikkert det er umulig heller. Ser ikke helt hva du vil få han til å forstå liksom.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2007 At hunden faktisk snart må omplasseres.. Mannen nekter og vil ikke at den skal omplasseres....=( Vi har prøvd alt når det kommer til denne ulingen.. Også psykolog.., vi har hatt henne også hos akupunktur for og se om det kanskje kan være noe ubalanser i kroppen.. Hos veterinær flere ganger.. Full sjekk hver gang.. Jeg begynner og få den hunden langt oppi halsen og jeg må få pratet med mannen og få han til og innse at det beste er om vi blir kvitt den...
Divinity Skrevet 8. juli 2007 #4 Skrevet 8. juli 2007 er det kun når hunden er ute den uler? sitter den ved døren og uler? er det kun uling, eller bjeffer hun også?
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 seriøst? Vil du omplassere en hund mannen din har hatt i 9 år, fordi den uler? eller er det mer som ligger bak? Kan jeg spørre hva slags rase den er? Noen hunder har jo lettere for å ule enn andre.. om du vil kan jeg snakke med turid rugaas for deg, for å høre om hun har noen tips tilhva dere kan gjøre?
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2007 Kun uling.. Høy uling... Det er om hun står ute eller inne.. Overalt egentlig.. Så fort hun er alene... Ikke alltid hun gjør det .., men veldig ofte...=(
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2007 Det er en langhåret weimaraner.. Det er sef mere som også ligger bak.. Hunden har allergi.., noe som gjør at jeg må støvsuge hele huset hver eneste dag.. Om ikke ligger det tykt av hår her.. Vi har funnet en type hundefor som funker greit alik at det ikke er alt for ille... Hun er veldig stresset og det viktigste er at hunden får generelt sett alt for lite oppmerksomhet.. Jeg og mannen jobber for mye til at vi kan gi hunden den oppmerksomheten som kreves.. Det har vært veldig mye oppgjennom årene som har gjort at jeg har nesten gitt opp den hunden.. Men når naboene begynner og klage så mp vi jo seriøst gjøre noe..
mammaen til G & A Skrevet 8. juli 2007 #8 Skrevet 8. juli 2007 Hva slags hund er dette? Faar den nok trim? Kan dere ha den inne naar dere ikke er hjemme? Er den burtrent? Naa er hunden deres allerede ni aar saa jeg vet ikke helt hvordan det ville gaa med burtrening da dersom den ikke allerede er trent med det, det maa du nok snakke med veterinaeren deres om. Uansett saa er burtrening noe av det smarteste jeg noen gang har gjort med hunden min. Han er utrolig rastloes og har tonnevis av energi og det er etter at den har faatt rikelig med mosjon i tillegg. Naar vi vil at han skal roe seg ned, jeg maa gjoere noe i huset hvor jeg ikke kan passe paa han hele tiden, eller vi skal noe sted saa maa han inn i buret sitt. (Vi straffer aldri med buret - buret er alltid positivt, saa han faar alltid en godbit naar han gaar inn der). Saa fort han kommer inn dit saa roer han seg helt ned, og sovner. Han sover ogsaa i buret sitt om natten. Jeg leste flere ganger om burtrening hvor de anbefalte bur til hunder som uler, er rastloese etc, nettopp fordi de laerer aa roe seg ned der inne. Buret er som deres lille hule, og dersom man slenger inn en kong leke med godbiter inni saa er hunden ogsaa opptatt med andre ting enn aa ule. Selv om hunden er ni aar gammel saa skal det gaa an aa trene den til aa gjoere andre ting enn bare aa ule. Oensker deg lykke til og klemmer fra
mammaen til G & A Skrevet 8. juli 2007 #9 Skrevet 8. juli 2007 Leste svaret ditt, og Weimareinere har tonnevis med energi. Anbefaler at dere tar dere tid paa kvelden ihvertfall og gaar en god tur med den saa den faar litt mosjon. Det at den uler er jo ikke rart dersom den ikke faar noe utloep for all energien den har i kroppen. Ulingen er nok dessverre noe den har laert seg til fordi den kjeder seg.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. juli 2007 Den likte bur før.. Nå skraper henne seg opp til blods på potene om vi sette henne inni der.. Så det har vi gitt opp.. Prøvd og venne henne til det igjen med jevne mellomrom.., men det funker ikke.. Hun vil IKKE være i buret.. Ulingen kan komme uansett om vi nettopp har gått tur eller hun ikke har gått tur.. Vi kan ha gått en 3 timer lang tur.. Også begynner hun og ule etter bare et par timer om vi går ut av huset...
Hiv o'hoi Skrevet 8. juli 2007 #11 Skrevet 8. juli 2007 har du prøvd å fore den på vom? Det hjelper veldig på røyting! Jeg skjønner at det kan være slitsomt, og om dere ser at dere ikke har tid eller kapasitet nok, så ok.. da er det kanskje det beste for hunden å få et nytt hjem. Men husk at det er en stor omveltning for en hund å få nytt hjem, og det burde være svært, svært gode grunner for at man omplasserer de.. man har jo skaffet seg den i første omgang, right? hunden hadde sikkert sluttet å ule om den hadde fått nok oppmerksomhet og ikke minst mosjon.. Jeg har selv en hund på 7 mnd. en jack russel som det er ufattelig mye energi i. Jeg må støvsuge hver dag, hun biter opp alene tingene mine, hun må trenes lydighet og ha oppmerksomhet. jeg er alenemamma til en baby på 4 uker, men klarer det allikevel helt fint! Og er sikker på at dere også klarer det om dere gjør en iherdig innsats.. jeg hadde ikke gitt henne bort for noenting.
mammaen til G & A Skrevet 8. juli 2007 #12 Skrevet 8. juli 2007 Jeg ville ikke gitt opp buret enda, men du maa regne med at det kommer til aa ta tid + eksperthjelp. Spoer veterinaer hvordan dere boer gaa frem med dette. Er det kanskje et nettsted for nettopp denne rasen kanskje paa nettet? Det er massevis av forum for rasen vi har, og jeg har sett mange som spoer om hjelp til ulike typer problemer de har med hunden. Verdt et forsoek aa soeke paa baade norske, skadinaviske og engelske forum for hundetypen din, og saa poste svar der. Masse lykke til og haaper dere faar hjelp fra noen som kjenner til rasen. Klemmer fra
♡ Rødhette ♡ Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. juli 2007 Vi kjøper for hos veterinæren.. Han har funnet et for som passer bra for henne.. Ulingen har hun drevet med siden hun var liten valp.. Uansett hvor mye oppmerksomhet og mosjon.. Så det er ikke der det ligger... Kan jeg ikke tro.. Men det er sef mye jeg ikke har nevnt her nå av ting og tang som den hunden har drevet meg til vanvidd med.. Hun har hatt sine merkelige ting oppgjennom årene.. Alt fra tisse og bæsje inne konstant.. ( sluttet med nå ) Hun vil ikke gå opp trapper ofte.. Dvs at jeg på 58 kg må bære henne opp .. Og hunden veier 26 kg.. Begynner og bli ganske slitsomt.. =( Hun stikker av fort som svint enkelte ganger.. Må derfor nå ha henne i bånd konstant .. Hun har en "veltet" urinrør/livmor.. Husker ikke helt hva veterinæren sa.. Som ihvertfall gjør at hun tidvis lekker urin.. Og klager fra naboer som vi har fått de siste 4 årene.. Både her og forrige sted vi bodde.. Jeg begynner og bli sliten av hele opplegget og vet ikke hva jeg vil om det bare er og ha ut frustrasjon!??! Men vet ihvertfall at den hunden går meg vanvitiig på nervene til tider..
mammaen til G & A Skrevet 8. juli 2007 #14 Skrevet 8. juli 2007 Jeg fant denne linken - kanskje den kan hjelp? http://www.weimaraner.tv/index.php?sid=1a8a1a1c5e524b81a17636d4ecdef3ac
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #15 Skrevet 8. juli 2007 Regner med dere har tatt seperasjonstrening på henne? Ellers så finnes det veldig mange leker som tar fokuset av at hun er alene. Se på canis. Mange leker som en kan fylle med skikkelig godis så hunden er mer opptatt av de enn å være alene. Tenke leker og slike ting? Funket bra på den første schæferen vi hadde. Han hylte og ødela alt vi hadde av ting men hjalp masse med seperasjonstrening trening , masse tur og aktivitetsleker:) dere har sikkert prøvd alt men tenkte jeg bare skulle tipse:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå