Gå til innhold

Urinveisinfeksjon...

lykke8:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

E r det noen som kan hjelpe...???

Jeg har fått en UIV og håper å unngå antibiotika. Har brukt Tranebær tidligere ved lett UIV. Er det noen som vet om det er trygt? Det står ikke noe spes på pakken som tilsier at det kke er trygt men vil jo ikke ta noen sjanser. Takknemlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har gjennom mange år hatt uiv. Ofte har jeg fått det bort selv. Et triks er å drikke en 0,5-1 liter appelsinjuice! En lege sa han forsto at det hjalp, men at det er fryktelig sterkt for nyrene så han anbefalte det ikke. Men jeg har gjort det mange ganger, og har fremdeles nyrene i behold...

Ellers vet jeg ikke!

Lykke til, det er ikke godt å slite med det!

=)

Skrevet

Hei,

Jeg hadde også UVI, helt i begynnelsen av graviditeten. Jeg fikk da antibiotika som legen sa var ufarlig för fostret. Fikk gjort efterkontroll, og jordmor er veldig nöye med å sjekke dette hver gang. Hun anbefalte meg å drikke mye vann med sitron i.

Lykke til, har en datter som hyler her...

Klem

Skrevet

Vet ikke helt hvordan det er med begynnende UVI under graviditet. Men har et tips som har hjulpet meg mange ganger ellers i ikke-gravid tilstand. De ganger jeg har fått tendenser til UVI-symptomer, så har jeg sørget for å drikke masse pr. dag (drikker mye vann ellers også da, men ekstra mye når jeg får sånne symptomer). Og hver gang har jeg klart å " skylle bort" UVI-symptomene etter noen dager.

Et annet tips er alltid å sørge for å gå på do å tisse like etter sex. Det renser systemet og sørger for at evt. bakterier som har blitt "dyttet opp" under akten, blir skylt ut når du går på do.

Skrevet

Et litet tillegg fra meg:

Har du bekreftet UVI med bakterier i urinen? Jeg ville også unngå, hvis det er mulig, antibiotika under graviditet. Men om du har en UVI bekreftet, da er det viktig du fölger legens råd om antibiotika. Kjenner til en person (ikke naer veninne) da det gikk galt når hun negligerte en UVI under graviditeten. Så ta kontakt med jordmor, det er best, synes jeg.

Skrevet

Jeg har også drukket appelsinjuice i svangerskapet når jeg har hatt UVI, kjempegod erfaring med dette, klarte faktisk en gang å unngå antibiotika.

Skrevet

Takk for gode råd. Er på ferie og har ikke fått testet urin. Drikker masse appelsin juice og føler at der er bedre nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...