Cindy_jah Skrevet 8. juli 2007 #1 Skrevet 8. juli 2007 Jeg er så fryktelig spent på første ultralyd!! Når pleier den å være? Gleder meg til å se å hørre den lille..:-) Har legetime 22. August, men det er aaaaaltfor lenge å vente!!! :-) Hilsen utolmodig førstegangsmamma :-)
Mido Skrevet 8. juli 2007 #2 Skrevet 8. juli 2007 I utgangspunktet er det kun en ultralyd du får. Og den er i uke 17-18. Utenom dette må du ta privat... Men høre den lille kan jordmor gjøre med et aparat...men husker ikke hvor tidlig... Lyke til og kos deg med magen.
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 På besøk fra 2 trimester. Vanligvis så er det 1 UL i uke 17-19, som du sikkert har lagt merke til så er det mange som har tidlig UL her inne,men for å få det på sykehus så må man ha medisinske/helsemessige årsaker, f.eks blødninger,tidligere abort,sykdom hos mor. Mange bestiller privat. Jeg ble tilbudt å prøve å høre hjertelyden i uke 13, men JM sa at det var ikke sikkert hun fant den det kom an på hvordan babyen lå og om morkaken lå iveien. Jeg hadde nettopp vært på UL og visste at alt var bra så jeg avsto, hadde gjort det uansett for jeg hadde bare blitt bekymret hvis hun ikke fant den og jeg har hatt nok bekymringer. Da jeg var til JM igjen i uke 16 så hørte jeg den. Det er mange JM som ikke vil høre etter den før man er 16-17 uker på vei pga det er ikke sikkert de finner den og da kan den gravide bli stresset. LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå