Gå til innhold

Er så redd!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid for første gang i desember, men når jeg var 12 uker på vei gikk det galt og jeg måtte på utskraping. Forferdelig navn på en forferdelig opplevelse. Men nå viste testen positivt igjen i dag (4 måneder senere)! Til min store forbauselse da jeg har hatt "mensen-murring" i magen i flere dager. Har bare gått 5 dager over. Men jeg er så redd for at det kan være noe feil og at det kommer til å gå galt igjen! Hadde nemlig mensen-smerter dagen før utskrapingen forrige gang. Så nå tør jeg ikke glede meg over dette her, selv om vi har ventet SÅ på at det skulle skje. Spørsmålet mitt er vel om det er flere der ute som også har opplevd mensen-smerter den første tiden og at dette kanskje (forhåpentligvis) denne gangen kan være normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde masse mensensmerter/-murringer den første tiden

i svangerskapet og var sikker på at jeg ville spontanabortere

hvilken dag som helst..

Ble beroliget av damene her på BIM som kunne fortelle meg at

slike murringer er svært vanlig i begynnelsen av svangerskapet!

..og her sitter jeg; i min 30. uke og en sprell levende baby i magen! :)

Lykke til med spira!

Skrevet

Hei du!:-)

"mensen-murringer" er helt normalt. Hadde det de første ukene jeg også. det er ikke noe å bekymre seg for. Lykke til fremover:-)

Skrevet

Hei!

Det hadde jeg også! Jeg trodde også hele tiden at det var mensen som var på vei! Men det var det ikke! Jeg spurte t.o.m legen min, og hun sa det var helt normalt!!! Og nå har jeg en aktiv liten krabat på 22 uker i magen! :) Så ikke bekymre deg, det går nok bra!!! :)

Skrevet

Hei! jeg lurer på en ting, hadde du termin egentlig i august? det hadde jeg og ble gravid i november/desember. DEt endte i MA til meg, jeg ble gravid igjen etter 1 mens og har vært veldig bekymret denne gangen for at det skulle gå galt igjen. Nå er jeg 17+3 og klarer endelig å slappe av. Det med mensmurringer hadde jeg også denne gangen.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde også mensenmurring i magen den første tiden, og gikk egentlig og ventet på at mensen skulle komme. Først da jeg var 8 dager over tiden tok jeg testen som viste at jeg var gravid :-)

I tillegg hadde jeg det jeg kaller mensenkramper i magen i de etterfølgende 3 ukene og jeg ble forklart at det var livmora mi som begynte å trene seg opp til fødselen og at disse "krampene" var helt normale. Nå er jeg 19 uker på vei og alt ser foreløpig bra ut :-)

Skrevet

Hei! jeg har også slike menslignende smerter i ryggen, bare mye svakere enn jeg bruker å ha når jeg har mensen. det er litt hver dag. har forhørt meg litt, siden jeg også var redd for at det skulle være noe galt, men de sier at så lenge det ikke er regelmessig, så trenger du ikke å være redd. husk at kroppen driver og forandrer seg masse akkurat nå, så det er ikke noe rart at vi kjenner litt smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...