lykkelig73 Skrevet 7. juli 2007 #1 Del Skrevet 7. juli 2007 Vår lille prinsesse ble født 11.juni etter et litt uvanlig fødselsforløp, ifølge legen og jordmor. Riene var jevne med 5. min mellomrom søndagsettermiddag, 10. juni. Jeg ringte til KK klokken 23 og fikk beskjed om å komme inn for en sjekk. Jeg skulle egentlig på 12 dagers overtidskontroll neste morgen, og tenkte først at vi kunne vente til det. Men min kjære var ikke enig. Han ville dra. Vi kom til klinikken rundt midnatt og det ble tatt sparketest og åpningen var 2cm. Siden jenta vår hadde jevn, men høy puls, bar det rett på fødestuen. Natten gikk med til å puste seg gjennom rier og atter rier. Men det gikk tregt. Bare 5 cm åpning klokken 10 mandagsmorgen. Da krøp jeg til korset og fikk epidural. Herlig! Kunne slappe av og lese avisen..... Men det varte ikke lenge før jeg ble satt på drypp for å få fortgang i sakene. Da tok ikke epiduralen smertene lengre.... Dryppet ble satt på maks, og klokken 17 hadde jeg 9 cm åpning og jordmor sa at om en times tid er det 10 cm og gjett om vi ble glade. Var ganske sliten og klar for å bli ferdig.... Men slik skulle det ikke gå. Etter 1 1/2 time med maks drypp, var åpningen blitt 1 cm mindre, 8 cm. Snakk om demotiverende beskjed. Lege ble tilkalt, men vi fikk beskjed om at dette kunne skje og at om en time eller to til med rier ville det bli 10 cm. Okei, tenkte jeg. Det er bare til å stå på! Etter enda 1 1/2 time kom legen inn igjen for å måle åpningen. Hun hadde et forskrekket uttrykk i ansiktet når hun konstaterte at det nå bare var 7 cm åpning. Både jeg og hun i magen hadde no fått feber og var valdig slitne. Klokken var blitt 20. Lege og jordmor diskuterte seg imellom og var ikke lengre positive. De fortalte at dette IKKE var vanlig, og at no var keisersnitt eneste utvei. Jeg ble klargjort for keisersnitt, og fikk heldigvis være våken under inngrepet. Min kjære holdt meg godt i hånden, og klokken 21.10 hørte vi vår lille prinsesse gråte. Den stolte far fikk kutte navlestrengen og være med jordmødrene og vaske henne. Jeg fikk litt senere min kjære datter opp på brystet. Hun hadde så mye hår at den rosa sløyfen allerede var på plass. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9785025-et-annerledes-f%C3%B8dselsforl%C3%B8p/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig73 Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 7. juli 2007 Glømte helt de viktige målene. Vår prinsesse var 4110 g, 51 cm og hadde en hodeomkrets på 36 cm. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9785025-et-annerledes-f%C3%B8dselsforl%C3%B8p/#findComment-9785243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
m@rie82 Skrevet 9. juli 2007 #3 Del Skrevet 9. juli 2007 oi! går det virkelig an? godt man kan få ks. gratulerer så mye med jenten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9785025-et-annerledes-f%C3%B8dselsforl%C3%B8p/#findComment-9802187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå