Gå til innhold

Får jente, men hater rosa:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, må le litt av meg selv...jeg bare hater rosa, syns ikke det er noe fint, og det blir bare for sukkersøtt og klissete for min smak. kanskje fordi jeg har rødlig hår og aldri har kledd rosa ( iallefall i voksen alder)...For som barn hadde jeg jo rosa klær og kjoler.

Jeg kommer ikke til å kjøpe rosa klær, helsetepper,sengetøy eller noe slikt. Men får sikkert noe i gave, og jeg kommer jo til å bruke det!!

Fler i samme båt?

Skrevet

Når eg fikk første sa eg at eg ikkje ønska rosa klær til alle som spurde + flere, det var bare SVIGERMOR som kjøpte rosa, og ho viste det VELDIG godt ka eg meinte, med dei to andre var det plutselig ok for meg å få rosa.....................

Skrevet

Jeg TRODDE at jeg aldri ville kjøpe rosa til babyen min. Ikke gikk jeg mye i rosa som barn selv, og nå i voksen alder har jeg litt mer rocka stil med mest svarte klær. Allikevel har jeg kjøpt en del rosa klær. Litt rart det der:) Heldigvis er det masse andre fine farger også. Har kjøpt en del i rødt og gul og de er jo minst like fine:) Ofte er det fasongen eller mønsteret på klærne jeg faller for, og ikke fargen.

Skrevet

Skjønner deg godt, spesielt hvis du har rødt hår. Jobber i barnehage og alle jentene går jo i rosa (og da sånn blek-rosa som ikke er noe ordentlig farge). Til og men ei jente som har rødt hår og er kjempefin i brunt og trukist og grønt - men foreldrene kjøper rosa! Og jenta er for liten til å velge rosa selv - skjønner ikke at foreldrene ser at det ikke er pent. Synes sterk rosafarge kan være fint på de som kler det. Men liker ikke blonder og sånn - blir for dillete.

Det finnes jo masse andre fine farger som er jentefarger eller kjønnsnøytrale. Men det er jo mest rosa man finner i butikkene desverre.

Skrevet

Tanten til samboeren min er også sånn. De har ei jente og ei gutt og hun ville ikke ha sånne baby farger til hverken jenta eller gutten. Selv er jeg sånn som synes både blått og rosa er veldig skjønt. Elsker rosa selv når jeg var liten og venter ei lita jente og har allerede kjøpt inn rosa. Men du får jo nøytrale farger som beige, gul. ogs¨har du grønt og rødt også. Selvom det ikke er så mye av det. Du må selv få velge hva du vil kle babyen din opp i:)

Skrevet

Ps. det finnes jo nøytrale farger som er farger og ikke bare beige og hvitt. Noen blåfarger som ikke er guttefarger også. Turkis o.l. Og så synes jeg grønn (sjøgrønn, eplegrønn osv) også er nøytrale. Brun, oransj, sort og noen mørkere lilla-farger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...