Gå til innhold

**Tingeling**Emma 30.08.06:)

Anbefalte innlegg

Hei, leste i et annet innlegg at du allerede har begynt forsøk på nr to og at datteren deres bare er ti mnd. Lurer bare på når du sluttet å amme henne, og om det var et bevisst valg å slutte eller om det var en spesiell grunn bortsett fra forsøk?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en sønn som straks runder 7mnd. Vi har også lyst til å komme igang ganske snart siden det jo kan ta en stund å lykkes (vi klarte det på første forsøk sist, men vet at mange sliter med nr to, så...), men har nå blitt litt i tvil om jeg skal slutte å amme enda siden det er så koselig og lettvint, og siden vi foreløpig samsover og han spiser om natten. Hadde nesten vært bedre om han ikke ville ha pupp lenger...

Tør jeg også spørre hvor lang tid det tok for deg å få tilbake mensen? Jeg er litt redd for at det kan ta evigheter å få den tilbake, og da er det jo litt "bortkastet" å slutte å amme tidlig bare for å gå i mnd.vis å vente på at den skal komme og vi kan komme igang med fryseforsøk.

Håper dere lykkes uten å måtte gjennom flere enn dette forsøket nå!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9784218-tingelingemma-300806/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jons!

Jeg sleit så med ammingen,så ammet bare i 2 mnd jeg, da ville hun ikke ha pupp mer, og mensen kom så fort jeg var ferdig å blø de første 6 ukene..(lei av å blø da altså..:)) Så jeg har ikke hatt dette dilemma som du er i.

Vanskelig å råde deg til noe, det er jo et valg du må ta.. Men som du selv sier så er det jo veldig greit og lettvindt å amme. Men han har jo fått en fin start med morsmelk nå, og kan jo begynne å trappe ned kanskje.. Vet ikke om han tar flaske jeg, men kan jo prøve deg litt gradvis med flaske. Få en myk overgang.

Vet jo aldri når mensen kommer tilbake, men for de fleste kommer den jo ikke alt for lenge etter ammeslutt..

Vil dere gjerne i gang med forsøk igjen, så ville jeg kanskje prøvd å trappe ned:) Som sagt han har jo fått en god start nå!:) Det hadde nok jeg gjort iallefall, for man vet jo aldri hvor lang tid det tar før man lykkes igjen!

Vi hadde litt tidspress vi, har brukt sæddonor og reserverte kun for to år, så derfor måtte vi i gang igjen nå:)

Har satt inn 1 egg i dag, så blir utrolig spennende fremover.

Håper du finner utav hva du vil gjøre!:)

Tusen takk for svaret!

Ja, ser jo at vi er i ganske forskjellige situasjoner, i og med at ammingen stort sett har gått veldig bra og jeg har nesten litt vel mye melk. Får la mannen være med på å bestemme, tenker vi går i tenkeboksen nå i ferien og eventuelt gjør noe når vi kommer hjem igjen.

Lykke til med rugingen, håper dere har hellet med dere!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...