Gå til innhold

Hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Har en del kilo jeg har lyst til og ta av..

Har bgynt og spise dette:

Frokost: 1 skive med egg og 1 youghurt (o,o% sukker)

Lunsj: 2 kjeks med brunost eller gulost og frukt

Middag: Røstipoteter (sikkert ikke veldig sunne i seg selv), fisk eller kylling og salat de fleste dagene

Kvelds: 1 skive eller noe frukt

Går turer som regel hver dag.. Spiser jeg for mye?

Og en annen ting.. Jeg har prøvd og slanke meg før, men har ikke fått det til.. Hvis jeg ikke lykkes denne gangen heller.. Finnes det noe jegkan få på resept hos legen? Jeg er 165 høy og 76 kilo! Alfor mye føler jeg/vet jeg.. Tror jeg er overvektig i følge bmi. Men hva må til for å få resept på noe?

Setter stoor pris på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9782800-hva-tror-dere-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har en BMI som ligger i underkant av 28. Det kvalifiserer ikke til å få reseptbelagte medikamenter, da man må ha minst 30 i BMI.

Når det kommer til hva du spiser (jeg er ingen ekspert); syns det nesten kan høres litt lite ut. Jeg følger Grete Roede sine anbefalinger nå, og skal da spise 2 skiver til frokost og lunsj, 1 skive til kvelds, et mellommåltid, og middag.

Det er viktig at man ikke får i seg for lite næring, da vil forbrenningen gå ned.

Jeg anbefaler deg å melde deg inn på vektklubben.no, der kan du regne ut kalorier i det du spiser hver dag. Da må du veie maten, slik at du får en viss peiling. Jeg lover deg, du får så mye bedre oversikt! Beregn deg god tid på å gå ned, man skal gå ned 0,5-1 kg pr uke, ikke mer.

Lykke til! :)

Du bør få en diett hos noen som kan det, den dietten du har der er ikke særlig bra. Du spiser for lite, altfor lite du spiser heller ikke balansert, og bør få i deg proteiner i alle måltider for å stabilisere blodsukkeret. Husker regel på hva protein er er at det er alt med fjes. Mer kjøttmat,så rent som mulig, mye salat, lite poteter, kjeks??? Ost er kosepålegg, ikke slankemat. Du bør ikke ha mer enn 3, maks 4 timer mellom måltider. Blir det mer enn det må du legge inn ett mellommåltid

Hvor kan jeg få en diett fra da (uten og melde meg på Grethe Rode, eller åssen det skrives..)? Har prøvd og følge dietter før, men har ikke klart det.. Men nå er jeg egentlig kjempemotivert! Mangler bare dietten da..

Noen forslag?

Hva med å melde deg inn i vektklubb på VG. Mange synes det er motiverende og ok måte å gå ned i vekt på. Der får du litt oversikt over hvor mange, eller i ditt tilfelle lite, kalorier du får i deg.. Det er ikke maten du spiser som du legger på deg av som regel. Det er det du spiser når du sprekker, som er farlig. Vil råde deg til å spise mer, minst 2 brødskiver, grovt, mye grønt, rent kjøtt, mellom måltider med frukt og nøtter. Men legg masse vekt på å trene hva enn det er som passer for deg men pass på å trene både kondis og styrke, det gir best forbrenning..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...