Gå til innhold

Det nærmer seg....

Anbefalte innlegg

Vel, det er jo 3 mnd igjen da. Men tida flyr og vi blir opptatt med visninger, flytting, komme i orden på nytt sted etc fremover så vi har derfor allerede begynt å gjøre i orden litt til babyen. Har vasket de aller minste babyklærne, og i går var vi ute og handlet litt forskjellig småting til henne, som underlag til stellebordet, en liten spilledåse etc. Mange sier man skal vente til siste stund og heller kjøpe ditt og datt når babyen har kommet og sånt, men jeg synes det er godt å ha det i orden i god tid jeg. Har jo nettopp opplevd det lille barnebarnet til samboer som plutselig var der 6 uker før tiden, og takk og pris for at mammaen hennes hadde forberedt seg og gjort i stand en del i god tid!. Det skjer heldigvis ikke så ofte at de kommer for tidlig da, men det er koselig å vaske og brette små klær, planlegge hva man trenger etc. Og dessuten er det jo nå jeg orker å traske i butikker og styre og stelle. Ikke sikkert jeg orker det så mye om 2,5 mnd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9781680-det-n%C3%A6rmer-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, det høres ut som en Drømmeverden, med stor D, så herlig.

Jeg syns det er mest vettugt ut å ordne ting før babyen kommer. På den måten forbereder man seg litt mentalt og tror jeg. For det er mange bekymringer både under graviditeten og når det lille nurket kommer, så jeg syns det er best å være mest/best mulig forberedt med det som går ann i alle fall. Og er det ikke det som er det herlige med å gå gravid da, forberedelsestiden!!

Gleder meg masse på deres vegne, og ønsker dere all lykke.

Sommerklemmer fra

Takk for koselige svar! Og Chaiemae: Vi shoppet også babyklær før jeg ble gravid! Føltes litt teit på en måte, men av og til så vi noe vi syntes var kjempefint på salg f.eks og da slo vi til. På den måten holdt vi motet oppe alle de månedene vi ikke ble gravide, samtidig som vi ved å begynne å handle så tidlig har fått tak i UTROLIG mye fint på 50% og 70% salg. Har vel nesten ikke kjøpt noe på full pris vi, kanskje med unntak av at vi kjøpte noen kjoler og et par jentete plagg etter ultralyden.

Før jeg ble gravid hadde vi en innstilling som var omtrent følgende:

Vi kommer til å få barn, det er ingen grunn til at ikke vi skal få til det!

Hvis det mot all formodning ikke skjer, så har vi MASSE fine presanger å gi familie og venner som får barn! Heldigvis fikk vi det til, og nå har vi nokså mye babyklær, men vi har passet på å ikke bare kjøpe i de minste størrelsene. Greit å ha litt å ta fram etterhvert som hun vokser også, selvom det er det aller minste som er mest fascinerende å kjøpe.

Så spennende at det nærmer seg! Jeg har også kjøpt en del babyklær, som bare er altfor søte til å gå forbi. Jeg tenker også at en dag får jeg baby, om det tar litt tid, så er det ingenting som tilsier at det ikke skal gå til slutt. Og jeg har flere venner som er i begynner fasen ved å starte familie så det er nok noen som skal få bruke klærne uansett =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...