Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Hei - Er snart i uke 5 nå, og har helt siden positiv test onsdag hatt dundrende migrene. Var ok i går, men i natt og i dag er det mye verre. Noen som har noen akutte råd? Jeg kan jo ikke ta noen migrenemedisiner, og paracet er like effektivt som sukkertøy... Noen som har hørt om Micrabalm som man får kjøpt på helsekosten? På forhånd, takk for svar, er litt frustrert nå. Klem
Skuddårsmamma=) Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Hei! Må si at jeg føler med deg, sliter selv med migrene til tider. Heldigvis har jeg sluppet unna de verste anfallene hittil i svangerskapet, så jeg har ikke måttet ta noen medisiner. Jeg har desverre ikke hørt om Micrabalm. Du må nok kanskje stikke ned på en helsekostbutikk og spørre, bare husk at helsekostmedisiner kan også ha bivirkninger og være uheldig ved svangerskap. Men det får du nok vite der. Mitt råd er å drikke mye vann! Vi trenger visst mere væske nå som vi er gravide, og i tillegg er det jo sommer. Bøtt innpå med vann, ta det med ro, legg deg ned en plass et er stillt, mørkt og kjølig-det pleier å hjelpe! Dersom det ikke hjelper råder jeg deg til å ta kontakt med legen din for å få vurdert en evt risiko opp mot de smertene du har, ved å ta migrenemedisinene dine. Håper noe av dette var til hjelp! Håper du snart er kvitt migrenen! =)
Labambie Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Auch som jeg føler med deg! Kun hatt ett migreneanfall hittill i svangerskapet jeg. Og det endte med 2 dager hjemme fra jobb. Helt forjævlig!! Som du sier, paracet er jo like effektivt som sukkertøy. Jeg lå å fantaserte om bånnsager og baufiler sånn at jeg kunne sage av meg halve hode.. Jeg har heller ikke hørt om det middelet du sier. Men jeg vet at om man tar sånn peppermynteolje i tinningene så hjelper det fælt! Eller sånn icegel som man har på beinet når det er forstuet. Det kjøler ned. Sinnsykt godt! Hodebunnsmassasje er også veldig effektivt, og i og med at jeg er frisør så får jeg det når jeg vil ha det. Men stikk til frisøren din og spør om å få kur med hodebunssmassasje. Ett kvarter med massasje i hodebunnen, er kjempedeilig når man har migrene.
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har også migrene, men det har faktisk ikke vært så mye etter at jeg ble gravid. Noen tips: drikk eplenektar, drikk mye vann, noen ganger funker det faktisk å drikke pepsi max. Fikk tipset av ei venninne, og etter flere paracet uten virkning fikk jeg kjøpt med pepsi max. Følte meg bedre få minutter etter faktisk:) Verdt et forsøk
OhMyGod!!! Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 huff håper ikke jeg blir dårligere av å bli gravid...er så fælt med migrene....er diagnostisert med kronisk migrene selv så...:S er ikke fullt så ille lenger som før jeg ble 20 faktisk, så det er godt da om ikke noe annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå