Gjest Skrevet 7. juli 2007 #1 Skrevet 7. juli 2007 Hei - Er snart i uke 5 nå, og har helt siden positiv test onsdag hatt dundrende migrene. Var ok i går, men i natt og i dag er det mye verre. Noen som har noen akutte råd? Jeg kan jo ikke ta noen migrenemedisiner, og paracet er like effektivt som sukkertøy... Noen som har hørt om Micrabalm som man får kjøpt på helsekosten? På forhånd, takk for svar, er litt frustrert nå. Klem
susse Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Hei på deg! Jeg hadde også mye og sterk hodepine i starten. Tror det er ganske vanlig. Jeg prøvde også å ta migrenemedisin men det hjalp ikke. Det beste du kan gjøre er å prøve å ta det med ro og drikke litervis med vann. Det kan hjelpe. Hvis ikke ville jeg tatt en telefon til legen for du kan ikke gå slik. God bedring. Klem
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 Hei og takk for omtanken.. Er faktisk bittelitt bedre nå, noen ganger hjelper deg å bare stå opp og titte ut i luften.... Drikker og drikker og drikker, litervis med vann. Det hjelper! Skal heldigvis til legen min til mandag, håper å få noen tips da... Nytter ikke å gå slik i ukesvis nei! Klem
Millerine Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Ja migrenen kan være fæl i graviditeten. Jordmor sa til meg at den ofte viste seg fra sin verste side når man ble gravid. Så jeg har også vært myyye verre etter at jeg ble gravid, helt jævlig til tider med synsforstyrrelser og det hele, noe jeg aldri har hatt ellers. MEN det er ikke så mye som hjelper. Jeg nekter å ta noen medisiner, da får jeg heller pines litt, men det er jo ikke alle som er så mot medisiner som meg. Har merket at det hjelper med bøttevis av vann. Og når ting føles som verst har jeg tvunget meg opp av sengen og puslet litt rundt i huset og da har det faktisk lettet litt i topplokket mot alle odds.. God bedring! Klem
tjorven 1 Skrevet 8. juli 2007 #5 Skrevet 8. juli 2007 jeg fikk faktisk "lov" til å ta paralgin forte jeg hør med legen din, for min del dreier det seg ikke om å¨pines LITT jeg er på randen til kolaps ved anfall..... Hør med legen din om det kan være ett alternativ for din del...
Gjest Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Hei Millerine og tjorven 1 Tusen takk for gode råd! Jeg ble faktisk bedre i går... Heldigvis. Det finnes ikke noe verre nesten altså. Jeg blir også helt fullstendig satt ut og er på randen av kollaps ved hvert anfall... Men, godt tips om paralgin forte, jeg skal høre med legen min i morgen når jeg skal til henne! Har også lest et annet sted at forte kan brukes ved anfall. Ellers så er det sant, det er ofte lurt å bare komme seg opp og drikke mye vann, tvinge i litt mat og heller bare titte ut i luften i en times tid. Det hjalp for meg i går :-) Klem
tjorven 1 Skrevet 8. juli 2007 #7 Skrevet 8. juli 2007 Ja jeg har brukt paralgin forte når jeg ikke er gravid og da må jeg ta to stk men når jeg har vært gravid har jeg klart meg med en halv til en helv + to paracet. Legemidler er jo sjelden anbefalt når man er gravid men jeg blis som sagt så utrolig elendig dårlig ligger bare å vrir meg i smerte mens tårene renner.... Men har ikke vært plaget denne gangen når jeg er gravid meg gutt.... så kanskje det er en samneheng med kjønn he he kanskje det er en liten prinsesse :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå