Gå til innhold

Må alle ta celleprøve?


Gjest Lenchen J98, J08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis det er 3 år eller mer anbefaler de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok celleprøve i februar i år å den var fin..tok ny i april noe jeg er glad for nå for den viste celle forandring..så jeg må inn på sykehuset hver 8 uke fram til fødsel å ta nye prøver..er visst 3 grader av dette stadiet å jeg lå på nr 2..skremmende men,fikk beskjed om at jeg skulle ta d helt med ro å måtte ikke bekymre meg for di hadde kontrol på dette sa di..så da velger jeg å stole på di :) d var ingen fare for babyen sa di..da pusta jeg letta ut for å si d sånn...er noe dritt hele greia!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg burde ta ny jeg også,tok for 1 år siden. Men jeg er imot de prøvene under svangerskap da de kan vise celleforandring som ikke er reelle. Mange får det under graviditeten,men forsvinner etter fødsel. Det skjedde med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lenchen

hmm.. rart at forandringenskjedde over så kort tid, håpet... Var du gravid da du tok den andre celleprøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp..jeg var gravid når di tok den 2 celleprøven så d kom mest sannsynlig av d sa di :) celleforandringer kom mest pågrunna av svangerskap visst nok..jeg har jo ikke peiling da,d var d hun legen sa til meg da..ja jeg ble paff sjøl,var hormonene å alt som skjedde under en graviditet som forårsaket det sa hun...men for alt vi visste så kunne den neste være helt fin men,di ville alikevel følge meg opp under svangerskapet...jeg er bare glad til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenchen

Hmm, ja, bør kanskje ta en prøve jeg også da på tirsdag.... Usj, jeg som hadde håpet å slippe hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sist jeg gikk gravid, så slapp denne gangen :) Det er to år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..jeg hadde kontrollprøven min for 1 år siden. Hvis legen vil ta ny prøve nå,skal jeg spørre om vi ike kan vente til etter svangerskapet så jeg ikke må gjennom det samme igjen..tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke noe seriøst. bare at det lo ut på cellefornadring,og måtte ta kontroll prøver samt flere mnd med tanke kjør. :/ Det var svangerskapet som gav celleforandring og det forsvant etter fødsel. Det er visst normalt,og er mye strid om hvorvidt man egentlig skal ta celleprøve i svangerskapet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...