Gå til innhold

September: Da var det slutt på dagsovingen til Nina.. Flere?

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed om å ta hjem vogna fra bhg i går. Vil ikke sove lenger, har ikke tid..sa de.. Og det stemmer jo i helgene også. Men hun sovner i bilen på veien hjem fra barnehagen (5 min tur) innimellom.. Men absolutt ikke hver dag.

Ellers så sovner hun veldig fint i 19 tiden og sover til ca 0630 i ukedagene og av og til helt til 08 i helgene.

Men jeg savner jo "pausen" litt da :-)

Fortsetter under...

For Ask har det vore litt av og på med dagsovinga sidan han var ca 15 mnd. Ein fin dag (søvnmessig) for oss er slik:

07.15: Ask våknar, frisk og opplagt

20.00: Ask sovnar, trøtt og god

Ein ikkje fullt så fin dag ser slik ut:

06.00: Ask våknar, er ikkje utsove og er sutrete utover dagen

12.00: Ask sovnar (i bil eller vogn) og søv ca 1/2 time. Fortsetter å sutre.

20.00: Ask er forskrekkelig våken, men slett ikkje opplagt

22.00: Ask sovnar for kvelden, søv dårleg og våknar som regel tidleg neste dag. Og så er det på'an igjen.

Det er utruleg kor lite som skal til for at han skal holde det gåande om kvelden. Om han våknar til vanleg tid (7 - 7.30) og søv 10 minutt i bilen etter kl 13 på dagen, er kvelden heilt på styr. Så vi er veldig avhengige av å halde han våken. Heldigvis sovnar han ikkje om vi er heime eller på besøk hos folk, men i bilen må vi passe på.

Eg har knapt nok opplevd den pausen "alle" snakkar om, det kan vel vere snakk om eit par mnd til saman der Ask har sove 1 time i strekk om dagen. Han har alltid sove lite på dagtid. Kanskje like greitt, for då savnar eg ikkje pausen no :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...