Gå til innhold

venter tvillinger!!!!:)

laly

Anbefalte innlegg

fikk vite for ca 2 uker siden at vi skal ha tvillinga,å nu e æ 17 uke på vei... d va en veldig positiv overraskelse!!!! har mange tin æ lure på.. æ lure på korr tidlig andre har kjent liv?? har ik kjent nåkka enda,trur æ... vet jo ik heilt ka æ skal kjenne etter... begynne å bli veldi utålmodig... e d nån som kan dele erfaring me vogn?? har lyst på ei sånn som dem sitt etter hverandre.. de som de sett i bredden på virke så stor å tung!!! d e veldi vanskelig å få tak i den vogna æ vil ha..må mest sannsynlig best. den fra utlandet....

Fortsetter under...

hei og gratulerer med nyheten!

Er selv 36 uker på vei og skal forløses neste mandag! :) Jeg kjente første gangen spark da jeg var i uke 18 men noen kan visst kjenne det både før og senere. Du merker det i den grad at det "bobler" i magen.. slik føltes det i hvertfall for meg men jeg er ganske sikker på at når du føler det så vet du at det er det det er! :)

Jeg har kjøpt vogn som er bred i bredden og den er ganske tung men har jo ikke begynt bruke den ennå. Hørte fra en annen at til tross for at de er tyngre så er den som de sitter etter hverandre, vanskeligere å manøvre/styre. Men det finnes nok flere typer så jeg kan nok ikke gi deg et veldig godt svar! dra eventuelt i butikken og prøv deg frem... :)

Heisann:o)

Kan nesten se ut som du e nordlænding?

D e nu iallefall æ. Æ e i uke 29 nu me tvillinga, fikk vite d på ordinær ul i uke 19. Så har hatt mange uke å fordøye d på nu, d meste av utstyr e kjøpt inn og står klart:o)

Har kjøpt vogn dær di ligg ved siden av kværandre, har kjøpt ei brukt Emmaljunga vogn og skal kjøpe ei lettere vogn etterhvert med svingbart forhjul, GT-Safari.

Jeg har kjent liv flere ganger om dagen siden uke 15, men jeg visste jo hva jeg skulle kjenne etter. Små bobler som dukker opp under huden:o)

Gratulerer med tvillinger!

Klarer ikke å motstå vogndebatter... En venninne av meg som fikk tvillinger for tre år siden begynte med en tvillingvogn hvor de små satt etter hverandre. Det som er positivt er at den er smal. Det som er negativt er at svingradiusen er ca. et halvt kvartal i byen. Det var nesten umulig å svinge vognen 90 grader for å krysse en gate man gikk langs, fortauet ble for smalt... Dessuten hadde vognen små hjul, så den passet ikke på grusvei eller brostein. Og den var blytung.

Etter to måneder med kamp med denne vogna byttet hun til en billig Carena (ved siden av hverandre), og det var himmel i forhold. Men det er godt mulig at det fins lettere og mer manøvrerbare vogner hvor de små sitter etter hverandre enn dette. Jeg vet ikke hvilket merke dette var, det var noe utenlandsk.

Vekt er nok ganske uavhengig av av etter hverandre/ved siden av hverandre. Sjekk bredde. 80 cm er kritisk grense, tror dette er en slags standard i forhold til rullestoler og tilgjengelighet. Da kommer vogna inn i butikken og på bussen, og sannsynligvis hjemme også.

Lykke til!

Hei. Gratulerer med to små i magen! Dette blir spennende.

Vi fant ut på ordinær ul at det var tvillinger. Er nå 36+1, og vil antakeligvis blir satt i gang rundt uke 37.

Jeg begynte å kjenne litt liv rundt uke 19, ene tvillingen har foranliggende morkake, så det har hele tiden dempet litt av.

Litt bobling kan du kjenne det som, men jeg kjente det best når jeg klemte litt godt inn på magen, da kjente jeg små bevegelser.

Av vogn har jeg sett på litt forskjellig før vi endte opp med en One Tree Hill Urban Jungle.

Phil&Ted vet jeg at har en sånn der de sitter bak hverandre, men den likte jeg ikke da jeg så den i butikken. Har du kalesjen oppe følte jeg at jeg mistet kontakten med den bakerste tvillingen (i teorien, har jo ikke prøvd vogneni praksis...)

OTH og TFK er merker som er smale og "lette" (i forhold til andre tvillingvogner). Dette er de som er mest populære blant tvillingforeldre, og mange bytter til disse vognene fordi de andre blir tunge/umanøvrerbare osv i forhold.

Annonse

Heia Mona.. Æ e ifra Harstad...Har ik kjøpt nåkka enda... alle andre driv å handle til mæ,men æ synst d e litt tidlig enda..Va et lite sjokk for mæ når æ fikk vite d.Blei sendt på sykehuset når æ va i uke 14 pga at jordmora ik kunne høre hjertelyd.... trudde jo da at d va dødt,men så fant dem 2!!! :) en veldi positv overraskelse!!! Så nu skal æ på den ordinære ul den 16 juli... gler mæ masse.. e bare litt utålmodig, vil kjenne liv... har jo kjent nåkka som kan være tegn på liv,sånn som andre forklare at d skal kjennes,men æ e litt usikker... Har vært å sett på ei vogn på nettet som virke så kanonbra..d e et par som har bodd i usa som nu bor her. de har starta ei nettsia som hete Angelbaby.no trur æ d va... den vogna så kanon ut. trur de kan bruke den vogna fra de e født og til de e 3-4år.. tusen takk for masse go info!!!!!

hei.. gratulerer med to=) jeg fikk to jenter 20 april i år,de kom i uke 35+0 og har det rett og slett helt perfekt.. ville aldri forandret på noe.. de er så herlig.. det er heller ikke slitsomt.. syns jeg=)=) DEILIG

jeg kjennte liv i uke 15,så gikk det en liten stund så merket jeg litt igjen,og fra uke 23 merket jeg det hver dag..

vi har en brio vogn og er veldig fornøyd,veldig lett å trille..=)

lykke til

Hei, og gratulerer med tvillinger i magen!! Jeg fikk to jenter 13. februar, ble satt i gang ved termin.Det er veldig koselig med tvillinger, så du har mye å glede deg til!

Jeg kjente også tidlig liv, tror det var fra ca uke 15. Vi har OTH vogn, og er godt fornøyd. Den er helt fantastisk å trille, går inn de aller fleste dører, og er fin å se på:-) Har valgt to enkle bag'er i stedenfor dobbelbag. Vet at mange synes de ser smale ut, men jeg synes det er uproblematisk. Lengden blir fortere et problem enn bredden. Og så er det greit at de ikke forstyrrer hverandre. Jeg synes imidlertid det er litt "knotete" å feste/løsne bag'ene, det er lett å få fingrene i klem (au!!).

Fås hos Biteringen i Bergen (www.biteringen.no).

Gratulere med to i magen.Du har masse å glede deg til.

Guttene her er snart 7mnd og det er bare helt herlig.

Tror ikke jeg kjente noe sørlig liv før rundt uke 20 men, etter uke 23-24 begynte det regelmessig.

Vi har en teutonia S6 og er veldig fornøyd med den. Veldig enkel å trille og den kommer inn de fleste dører( har enda ikke satt fast). Baggene er store i forhold til mange andre. Vi kan snart ikke bruke de mer men det er pga at gutta er for lange.

Gratulerer med to :-) :-)

Venter selv toeggede gutter 1.desember. FIkk vite det allerede da vi var 7 + 4, da graviditeten var et resultat av hormonbehandling. Ikke prøverør, men stimulering av eggstokkene. Så egentlig var vi mest lettet over at det ikke var tre der... hehe... men kjempestas med to. Gleder oss sååå.

Jeg kjente dem ganske tidlig, fra uke 16. Og kjenner dem litt hver dag (19+4 nå) Veldig svakt enda, små bobler som kiler på innsiden...:-)

Ang vogn skal vi ha teutonia tema S4. De som har den er veldig fornøyd med den, da den er meget lett å manøvrere. Det mest negative er vel at den er stor, sammenlignet med andre vogner, og om man skal ha den mye ut og inn av bil kan det bli tungvint. Av fordeler er blant annet at de kan sitte i begge kjøreretninger, at hjulene er svingbare, så du kan snurre den rundt sin egen akse. Vi synes den er lett å legge sammen også. Vet mange som bruker den som søskenvogn også. Fint med to seterygger, sånn at en kan sitte og en kan ligge ved behov (antar de fleste vogner har det da)

Vi er iallefall godt fornøyd med valget, men har jo ikke prøvd den enda da

Gratulerer!!! Så gøy....

Jeg er også gravid med to. Termin 12 desember. Vet ikke hva det blir enda, men håper de kan se det snart, vi vil virkelig vite det....

Vi skal ha en One Three Hill Urban jungle (OTH), mest fordi den er smal, veldig god å trille, veldig lett og lett å legge sammen. Vi skal ha en stor bag.

Biteringen er bra, de har god kunskap og god service. Men, det er lang leverings tid på OTH så her må man bestemme seg raskt...

(Jeg vil bare vite kjønn først, men det ser ut som jeg ikke kan vente på det og bare må bestille en nøytral farge :-) )

Jeg syntes også det var slitsomt med den der de sitter foran og bak, like mye fordi den bakerste ikke ser så mye når det begynner å bli viktig. Også fordi den var slitsom å snu/vende og legge sammen.

Men, hver sin smak. Håper du kan få prøve den godt først i alle fall.

Jeg kjente liv tidlig denne gangen, uke 13, de er svært aktive og det har vedvart. De sier det er fordi jeg har født før. Ikke vet jeg...

Ønsker deg lykke til i svangerskapet og videre med barna!!

Annonse

D e så koselig å få svar hos dåkker.... vi vil ik vite kjønn. æ slit max me korsn vogn vi skal ha!! d e skikkelig vanselig. har funne en på angelbaby.no.. den har æ skikkelig løst på.æ gler mæ masse,men d e så mange som sir STAKKARS DÆ!!!! da blir æ faktisk skikkelig irritert!!! æ gler mæ bare:) har ingen fra før,så da har æ ingentingå sammenligne me..d blir nok ganske tungt,men tru vi skal klare oss heilt fint:)

Heia, æ e åsså nordlending! Fra Vesterålen - men i eksil...

Vi har kjøpt OTH Urban Jungle. Vi kjøpte 2006-modell på både vogn og bagger, og sparte en hel haug på det. Husk å ordne medlemskap i tvillingforeldreforeningen før du kjøper (det tar ca 2 uker), så sparer du ytterligere 10 prosent. ;)

Kjenner til det der med stakkars deg, folk er jo helt idiot. Det er jo ikke synd i folk fordi vi får to barn! Tvert i mot er det jo et mirakel, selv om det blir travelt og bla bla bla. Folk som får en baby får det jo også kjempetravelt, men dèt er det jo ingen som nevner en gang. Jeg pleier bare å si "jeg tror det er like travelt med to tette", og "jamen tenk, så er jeg ferdig med det" og sånne floskler. Folk er så DUMME.

Jeg har heller ingen fra før, og det er greit. Så får vi heller lære fort som fy!

En annen ting med å ha tvillinger tror jeg er at barnefaren nødvendigvis blir mye mer deltakende fra dag 1. Vi damer har det jo med å være litt sjefete, men nå har vi vel ikke noe valg. Det er jeg glad for.

Termin om 10 uker - ååå gleder meg :) (Bare vi får pussa opp soverommene innen den tid, wæææ)

Ikke hør på alle tordentalene...

Æ har en gutt på 6 og ei jente på 2 fra før av, i tillegg til tvillingjentene mine, og det går helt fint.

Masse å henge fingrene i hele dagen, men æ kan ikkje komme på nokka bedre æ kunne ha brukt tida mi på:o)

Spennanes å ikke vite kjønn... det visste ikke vi på de to første. Men da det kom to i slengen ble vi enig om å bøye oss for den praktiske tanken - og det va også kjempearti.

Va på ganske mange ultralyda, og det va så koselig å se dem:o)

Gi beskjed om du får to jenter, da - har masse flotte klær som du kan få:o)

Når det gjelder vogn har forresten vi valgt Emaljunga side-by-side, og vi e veldig fornøyd med den. Følger med egen sportsvogn-del som vi akkurat har tatt i bruk. Syns ikke den er for bred i det hele tatt, og kommer inn så og si over alt.

Masse å tenke på for dere alle i tida framover... masse som må kjøpes og masse valg som må taes - men du og du så morro det er:o)

Vi kjøpte forresten utstyr pent brukt, og angret ikke en dag på det. Masse penger å spare på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...