Lillegull2008&2010 Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Kan man få hørt hjertelyden hos lege eller må man til jordmor? og må man bestille time til UL selv? er 8+5 idag og har time til lege på tirsdag..
kosebamsen-09.02.08 Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Man kan høre hjertelyd både til lege og jordmor, men det er helst etter uke 12 at man kan høre det pga at livmoren har kommet lengre opp! Går an å bestille UL privat eller å få legen til å henvise deg videre til sykehus. Lykke til videre i svagerskapet. Gratulere!!
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #3 Skrevet 7. juli 2007 På besøk fra 2 trimester, det er sjelden man hører etter hjertelyden så tidlig mange jordmødre vil ikke gjøre det før man er 15-16 uker på vei, dette er pga at det er ikke sikkert man hører hjertelyden så tidlig og da er det lett at den gravide får litt panikk, jeg var til jordmor da jeg var ca 13 uker da spurte hun om jeg ville,men jeg takket nei for jeg visst edet var vanskelig og hadde hatt nok bekymringer i svangerskapet, dessuten så hadde jeg vært til UL og visste atalt var bra. Hun sa da at det var ikke sikkert hun fant den, det kom an på hvordan babyen lå og om morkaken lå foran. Jeg var igjen til jordmor da jeg var 16+6 og da hørte jeg den for første gang, er nå 17+2. Hvis det ikke er noen medisinske årsaker til tidlig UL så må man nok bestille selv på privat klinikk. Jeg hadde tidlig UL pga blødninger og en MA i februar. LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!
miren85 Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Noen som vet hvor mye det koster med UL på privatklinikk?
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Har hørt at det koster fra 800-1000 kr,hvis jeg husker riktig,men legg inn ett innlegg om det så får du garantert svar. Mange som har hatt innlegg om det før, men det er umulig nesten å lete opp de nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå