Gå til innhold

Oppdatering på form og helse?

Anbefalte innlegg

Nå nærmer vi oss veldig og alle er vel over i 3. tri (??). Hadde vært kjekt å få litt updates på hvordan alle har det.

Jeg kan jo begynne med å fortelle litt om hvordan jeg har det fortiden.

Jeg har jo egentlig vært pigg hele svangerskapet, men nå begynner jeg å føle meg gravid og stor... Jeg har fått litt smerter i skambenet, spesielt når jeg snur meg i sengen eller går tur. Men egentlig OK form - men merker jo dag for dag at jeg vokser og ting blir komplisert. Bare å ta på støttestrømpene er jo en kamp, he he.

status legekontroll 30+5:

+12 kg

BT 106/56

Ødem: 1

Leie: H/B

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9780012-oppdatering-p%C3%A5-form-og-helse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært utrolig heldig, og ikke hatt noe særlig plager så langt.

Nå for tiden begynner det å bli lenger og lenger ned til gulvet. Nederste skuff i oppvaskmaskinene er min kjæres oppgave og ting som detter på gulvet har en tendens til ikke å bli plukket opp av meg... Har merket litt til halsbrann, men ikke værre en at litt love-hearts funker fint. Og så har jeg restless legs, men det har jeg alltid hatt.

siste kontroll var i slutten av uke 26 (er nå i uke 30) og da var det

+7 kilo

BT 100/80

Hb 10.1

har begynt å spise jerntabletter for å bygge opp jernlageret og drikker bringebærbladte når jeg husker på det. Strikker ullbukser og vasker og sorterer arva barnetøy...

jeg er 100% sykemeldt etter ferien min, som det er bare 1 uke igjen av. Bekkenløsningen har tatt innpå, begynner med fysio. Men ellers har jeg det bra. har ikke noe særlig andre plager egentlig. litt halsbrann av og til.

sist kontroll hadde jeg i uke 26 (er nå i 29) og da var det

+ 2 kg (tok av nesten 6 kg under svangerskapet til nå)

BT 110/70

Hb 10,7

Ferdiggått 31 uker i dag her:)

9 weeks to go:)

Veit ikke å mye jeg har lagt på meg jeg nå, skal på kontroll om 1 1/2 uke så får sjå da:).

Har gått på maaange penicillinerkurer mot uvi som slår meg ut litt. Står antageligvis en til for tur i slutten av uka når jeg får svar.

Ellers så føler jeg meg enkelte dager veeeeldig tung, og magen føles som den skal dette av. Har litt vondt og ubehag i magen hele dagen, og nattesøvnen er det veldig opp og ned med gitt.

Er fortsatt 100%sykmldt pga bekken og kynnere, men blodtr hadde satbilisert seg igjen på sist kontroll:) Det var kjempepositivet.

Blir nå sittende på rompa mye resten av graviditeten også:) Får da dagene til å gå, men kjett av ogtil. Blir godt når september nærmer seg:)

Gleder meg:)

Uke 31+4 her og HALSBRANN _ HALSBRANN. Det svir så jeg er redd det skal svi av hele spiserøret og selvfølgelig at det ALDRI skal bli bra igjen (typisk meg). Knasker Novalucid som smaker, ja, ikke akkurat Love Hearts selv om jeg har en mistanke om at de (produsentene) har prøvd seg på å etterlikne en eller annen deilig peppermyntesmak.

Ellers KLØR jeg i beina. Er det det som er restless legs ? Det er faktisk ganske ille. Noen som vet hva det skyldes ?

Er redd for fødselen og får selvsagt ikke sove om nettene

Men POSITIVT: Jeg er veldig bevegelig - har ikke kjent smerter hverken i bekken, rygg eller noe som helst. Kan fint gå turer i greit tempo (litt mer vagging er det nok, men sjarmerende vel - haha). Og jeg har heller ikke lagt meg ut til super- hvalross-size denne gangen (har enda 8 uker igjen så MYE kan skje selvfølgelig - men 10 kg så langt, sist ; 25..)

Så sånn alt i alt kan jeg sikkert ikke klage, men det gjør jeg innimellom likevel....

Tja formen er egentlig OK. Men merker at det begynner å bli tyngre ja. Har hatt veldig vondt i halebenet i det siste, noe som er veldig smertefullt. . . Lille gutt er veldig aktiv, og sparker masse... Tungt å komme seg ut av bilen, reise sg opp av doen og sånn. hehe.:) merker at magen er der for å si det sånn, men det skal man jo også da:==))))) hihi...

Status kontroll: 28+5

+6 kg

BT: 110/55

Ødem: 0

Leie: -

Alt var fint på kontrollen..:) Lille gutt sparka til det der apparatet flere ganger og snudde masse på seg. JM skrev: "Veldig aktivt barn" hehe...

:=)

Annonse

Jeg og begynner å føle meg tyngre, selv om formen generelt er bra. Tungt å ta på sko, og å ordne ting hjemme. Men jobber fremdeles, bare 2 dager igjen til ferie! Mye liv i magen, det er deilig.

Status kontroll 27+2 (er 30 uker i dag):

+5kg

BT: 106/61

Ødem: 0

Men lurer på en ting: En kveld oppdaget jeg plustelig rødt utslett over hele magen, det klødde ikke, men var litt vablete. Jeg ble bekymret, men dagen etter var det borte. Hadde spist vanlig, og blant annet jordbær med melk. Andre som har opplevd noe lignende?

Merker graviditeten nå ja.Magen er ganske stor å ting er tungt! Ellers en anelse halsbrann men ik noe store plager.Kan hovne litt opp i fotene om kveldene i sær hvis jeg har trasket mye rundt på dagtid! Lille guttebane mitt er aktiv og snur seg alle veier,ikke like godt alle ganger men morsomt å kjenne =) Har i dag 78 dager til termin å gleder meg noe sykt,går å titter på baby utstyret hele tiden ;-)

status kontroll: 31

+2kg

BT: 120/80

ØDEM: 0/+

LEIE: -

HB: -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...