casandra1980 Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Noen som har et fint dikt man kan skrive i kortet?Har en venninne som skal gifte seg i morgen:)
Nurk i magen;) fikk 23.sept:) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Må den kjærlighet og de drømmer dere i dag deler, bringe dere mange og store gleder! Og når årene går, så pass endelig på å være like forelsket som nå! --------------------------------- I ekteskapet er ikke målet å tenke likt, men å tenke sammen. -------------- Til Brudeparet Se hver morgen Som en dyrebar gave Fra hverandre Og hver kveld- Som en inderlig takk ---------------- Til Brudeparet Kjærligheten eies ikke Og kan ikke eies Og skal den vare Må den pleies! -------------- Kjære Brudepar Livet er en diamant Som slipes etter ønske- Med kjærlighetens glød Vil den stråle ----------------- Til Brudeparet Se solen i hverandre Når det regner som mest --------- To små ringer to som i dag har sagt ja. To som skal leve sammen og lykken ivareta. ------------ Bryllupsskål En skål for alt som vakkert er - for disse to som har hverandre kjær.... - for håp - for tro - for ærlighet - for glede, vennskap og gjensidig kjærlighet ---------------------- Kjære Brudepar! For ekteskapet ønskes det i regnbuens farger... litt gult for muligheten litt blått for ærligheten litt fiolett for verdigheten litt grønt for stillheten og mye rødt for kjærligheten --------------- Denne dagen fører dere inn i en verden full av overraskelser og opplevelser dere ellers hadde gått glipp av. ------------------ Finn styrke i det å være to, del sorger og gleder, håp og tro! Og i årene som kommer må kjærligheten bare fortsette å vokse og gro! --------- Til Brudeparet! ta vare på hverandre i hverdag og i fest, del både sorg og glede for da blir livet best. ------------------
casandra1980 Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2007 Tuuusen takk:)blir å bruke det øverste:)
2005+2007+2009+2011 Skrevet 7. juli 2007 #4 Skrevet 7. juli 2007 Leste dette diktet høyt for en venninne da hun giftet seg for sju år siden, og hun er fortsatt takknemlig. Det er skrevet av en gammel mann, Alf A. Sæther, og heter ganske enkelt LÆRDOM Å elska er å vera stille nesten heile tida og ha varme hender. Å elska er ikkje å vakta, men å sjå ein annan veg til rett tid. Snakk ikkje om ekstasen når du meiner kjærleiken. Dei bur på kvar sin stad og møtest sjeldan. Snakk heller om å gå til fots gjennom ti tusen kvardagar og aldri halda opp med å vera den rette. Mannen min og jeg har vært sammen i sju år i disse dager, og jeg blir fortsatt mo i knærne av det siste verset i dette diktet. "Snakk heller om å gå til fots gjennom ti tusen hverdager og aldri holde opp med å være den rette". Det er så utrolig å faktisk få lov til å ha det sånn. Nå har vi ikke kommet opp i 10 000 ennå, men noen tusen har det jo blitt Veldig takknemlig for å få lov til å være den rette for noen, og ikke minst for å ha funnet den rette! Heia kjærligheten!
2005+2007+2009+2011 Skrevet 7. juli 2007 #5 Skrevet 7. juli 2007 Og her er den flotteste beskrivelsen av kjærligheten som jeg vet om. Den kalles Kjærlighetens høysang og er hentet fra 1. Korinterbrev kapittel 13 (fra Bibelen, altså), vers 4-13: 4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget, er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. 8 Kjærligheten tar aldri slutt. 13 Så blir de stående, disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.
2005+2007+2009+2011 Skrevet 7. juli 2007 #6 Skrevet 7. juli 2007 Alf A. Sæther har forresten skrevet enda et nydelig kjærlighetsdikt, den mest strålende beskrivelsen av hvordan det er å våkne opp nygift med ansiktet til den du elsker tett ved ditt: Morgonbøn Eg ønskjer meg eit kjært andlet, tett ved mitt. Ei panne til å stryka hår frå, to augnelok å kyssa vakne og ein munn som enno teier med si glede. Eg ønskjer å kunna ropa: - Kom, dag, og vekk oss til vår kjærleik. Fang oss i din lysflaum og løft oss levande til himmels. Lat oss smelta lykkeleg bort og sjølve bli til morgonlys, strålande over skogar, nysnøfjell og opent hav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå