Gå til innhold

Forandret dere i løpet av graviditeten?


kokosyklus

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg er blitt så rar:) mannen min synes også det:)

Vi snakket om det i går.

- Jeg har vanskelig for å orientere meg fort. Greier ikke stå i en situasjon og reflektere, men handler på impuls.

- Er blitt forferdelig vimsete. Glemmer å betale, så går jeg bare uten varene osv...

- Greier ikke å holde meg i en samtale (!!) Glir lett inn i min egen verden (tror det har med kvalmen å gjøre egentlig)

- Synes det er fryktelig å måtte gjøre ting... uasnett hva det gjelder er det bare pes pes pes..

 

Og så klart KVALM KVALM KVALM SLITEN KVALM SLITEN KVALM!

det eneste som hjelper er å slappe av, da har jeg det veldig bra. Er sykemeldt ut neste uke, så bør jeg komme meg tilbake på jobb. Synes det er ille å være borte så lenge! Er så veldig spent på hvordan det skal gå. Jeg har det så godt nå som jeg kan styre dagene selv.

 

Er 11+0 i dag. Snart tør jeg juble. Ellers har jeg egentlig tenkt at det er svært lite stas å være gravid. Bare jævlig ubehagelig! det forandrer seg nok så fort magen kommer... Håper jeg!

Jeg gruer meg til magen kommer altså. Gruer meg til å kjenne en sprell levende person inni meg, samtidig som det jo er utrolig hyggelig! Men jeg gruer meg skikkelig til å ha stor mage og masse masse ubehag.

Nå har jeg sagt det. Jeg er ingen romantisk vordende mor.. Gleder meg veldig hvis nurket overlever og kommer ut friskt og fint:) Men frem til det...UH.. Noen som kan selge meg en pent brukt tryllestav??

Dette kommer seg nok! Måtte bare få ut alt sammen nå, jeg tenker alt for mye. Jeg snakker masse om det med mannen min, men føler det er grenser for hvor mtye jeg kan snakke om det til alle. derfor skriver jeg en laaaaaaaang hilsen til dere her inne:)

Jeg gleder meg til den dagen jeg tør juble over at det er liv her inne...

11+0...et forsiktig og ambivalent hurra fra meg! God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg... jeg skjønner litt av det du sier, men jeg har heldigvis ikke blitt så "vimsete" som du skriver... :) Men, jeg har blitt mye mer følsom... jeg er egentlig et menneske som ikke har så store svingninger følelsesmessig, men det har forandret seg... I går gikk vi tur på en kirkegår i nærheten (uff, det høres litt makabert ut kanskje, men jeg skulle bare finne kirken der en kollega skal gifte seg i dag), begynte nesten å grine av å se på hvor mange barnegraver det var, selv om noen av dem var fra mer enn 100 år tilbake... Tror jeg kommer til å grine i kirken i dag, og det pleier jeg vanligvis ikke å gjøre - gjorde det nesten ikke i mitt eget bryllup en gang.

 

Men, nå har jeg nettopp tippet over til 13 uker, og ting har blitt merkbart bedre i forhold til kvalme - så det blir bedre!!! Jeg gleder meg litt nå over at jeg kan se at jeg begynner å vokse litt (andre ser vel bare at jeg har lagt på meg), men gruer meg til det lille vidunderet skal komme ut - jeg har absolutt ikke lyst til å føde - men tror det er for sent å angre nå...

 

Bare begynn å juble forresten - sannsynligheten for at det skal gå bra er så veldig mye større enn at det ikke skal gå bra - det er viktig å være litt optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig i disse punktene:

 

- Jeg har vanskelig for å orientere meg fort. Greier ikke stå i en situasjon og reflektere, men handler på impuls.

- Er blitt forferdelig vimsete. Glemmer å betale, så går jeg bare uten varene osv...

- Greier ikke å holde meg i en samtale (!!) Glir lett inn i min egen verden (tror det har med kvalmen å gjøre egentlig)

 

MEN det som er litt digg er at det har avtatt litt hos meg da, jeg er ikke så ille nå! Jeg er 15 uker på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også vimsete og blir lett satt ut av ting. Noe så greit som å lage middag kan plutselig bli vanskelig, spesielt hvis mange ting må gjøres på en gang. Til vanlig har jeg ikke problem med det i det hele tatt, men nå er alt bare tull...

 

Kvalmen har begynt å avta den siste uken for meg, jeg er 12+1 i dag (hurra!), og føler at kreftene er på vei tilbake også. Det er godt, for vi skal på ferie fra mandag av. Da er det kjedelig å bare ligge som et slakt på sofan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...