Gå til innhold

Til dere som har hatt planlagt ks

Anbefalte innlegg

Jeg har time til planlagt KS 22. august. Står på brevet at jeg skal møte opp klokka 8 om morgenen. Videre står det at keisersnittet skal bli utført i løpet av dagen.

Når på dagen fikk dere utført ks`et? Tenker litt på at jeg må jo møte fastende og blir jeg ikke tatt før 16 tida for eksempel vil jeg jo være utsulta...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9778467-til-dere-som-har-hatt-planlagt-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg var på innskriving fredagen før jeg,så kom jeg neddover kl 7 om morgenen nå på mandagen..Fikk vite på den innskrivinga at de tok kun 3 planlagte ks på den dagen,og jeg sto som nr 1..Du blir nok tatt før kl 12,men hvis det kommer noe akutt,så blir det jo forskøvet litt da..hør med de,når du skal tas! Lykke til,det går kjempefint!!

Saken er den at de ikke vet når de skal ta deg. Dersom det kommer noen akutte operasjoner, er de nødt til å ta det før oss (hvor det tross alt hverken står om liv eller helse), og slike situasjoner oppstår jo nettopp akutt. Venninnen min var på sykehuset klokka 07, og ble trilla inn 15.30. Du kan også risikere å måtte dra hjem og komme tilbake dagen etter. Bare lurt å være forberedt, så du ikke blir supersjokkert og lei deg om det skjer.

(Jeg er også bekymra mht fastinga, for blir så inmari humørsjuk og sur av å være sulten. Men snakket med legen om det, og vi får visst drikke vann fram til 2 timer før snittet. Det er da hvertfall noe... )

Men noen timer å vente, eventuelt en ekstra dag: Det er fint lite mot alle de andre gravide som går i flere uker på overtid, eller har rier i 36 timer. Vi er jo i det minste smertefrie mens vi venter :-)

Jag var på journalskriving dagen før og fikk beskjed om å møte kl. 7 på føden.

Jeg fikk satt inn kateter ca. 8. Ble trillet ned på operasjonssalen kl. 08.30. De satte spinalen ca. 08.45. 09.15 begynte legen å operere og 09.40 var jenta vår ute:)

Jeg var satt opp som første KS den dagen av 3, så jeg var førstemann ute i alle fall:)

Snakket med hun som hadde tatt KS etter meg et par dager senere, og hun hadde blitt trillet ned til operasjon i 09.30 tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...