(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Har akkurat vært og sett på en 2003 modell, som hadde gått bare 30.000 km!! strøken både uten på og inni, og syns den var helt råsprek ! 7 seter ! men.... når jeg leser tester osv av den bilen på nettet nå ( har lest i ett strekk i nesten 2 timer nå ) så kommer den jo så sinnsykt dårlig ut i nesten alt som er av tester ! kolisjons tester , mye galt med bilen osv... Derfor fant jeg ut at jeg bare må spørre dere damer , som har svar på det meste :-) Jeg har så lyst på den bilen : noen med gode erfaringer ? ev. dårlige ? (bilen selges foresten for 290.000,-)
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 selv om test av 2006 eller 2007 modell viser mange feil behøver ikke det være for andre årsmodeller. Aner ikke så mye om den type bil, men på ford og audi iallfall veit jeg at det er store forskjeller fra årsmodell til årsmodell, samme som vin! Hundre prosent sikker kan enn jo aldri være selv med helt ny bil eller 20 år gammel. men naf skal jo ha ganske gode tester på bruktbil og har sikkert kanskje litt peiling på akkurat den årsmodellen du kikker på. Lykke til med evnt. bilkjøp
goldenticket *BLITT MAMMA* Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 jeg anbefaler deg ikke å kjøpe den bilen!! den gjør det trossalt veldig dårlig i kollisjonstester, å den blir dyr å vedlikeholde med tanke på at det støtt og stadig er noe som går i stykker. Nei, bruk heller 290.000 på en annen bil...Toyota Verso, Mazda5 osv, det er samma type bil og utrolig driftsikkre...samt kollisjons sikre.
(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2007 Toyota verso er jo ikke halvparten så stor engang da ! Dette er en 7 seter , og med alle 7 setene oppe, så er det fortsatt plass til simo dyp vogna bak i ! Utrolig stor og fin ... men ...kan jo ikke kjøpe den hvis det er bare plassen og utseendet som er bra heller da, og resten er dritt liksom .. ingen med gode erfaringer da ? :-)
kaur *har født!* Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Vi vurderte den typen bil i 2003, men ble så sterkt frarådet å kjøpe den. Noe av grunnen var at i og med at den er amerikansk er det fryktelige dyre deler og dyrt å få reparert. Sluker drivstoff... Vi endte opp med en VW caravelle.... Den er ikke akkurat lekker. Det blir liksom noen hakk verre en stasjonsvogn...men vi er egentlig kjempefornøyd. Bruker nesten ikke diesel.
~chess~ Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Vi har en Chrysler grand voyager, kombi-versjon, dvs 5-seter med litt trangere baksete. Er kjempefornøyd med bilen med tanke på kjørekomfort og plass i bagasjerommet. Jeg kan bare trille barnevogna (Brio kombi) inn bak uten å slå ned annet enn kalesjen. Veldig praktisk og lettvint. Men har jo heldigvis ikke opplevd å kollidere med den, så dette med sikkerheten har jeg ikke noen formening om.
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 Jeg hadde en dodge grand caravan, 91 modell for mange år siden. Verdens beste bil!! Var også 7 seter.. Og hadde ikke den blitt kondemnert(av den storidioten som kjørte på den) så har jeg nok hatt bil enda. Den brukte ikke særlig med bensin, delene var heller ikke så dyre. Jeg skal ha voyager når vi bytter bil nå. Ikke tvil heller!
endaeintrønder Skrevet 6. juli 2007 #8 Skrevet 6. juli 2007 Vi har Grand Voyager,og jeg må si det er den beste bilen vi noensinne har hatt,har aldri hatt problemer med den heller(hatt den i snart 7 år nå)Hvis vi skal fornye oss på bilfronten,så skal vi absolutt ha Voyager igjen!!Det med at den har så dårlig rykte,er fordi modellene fra 96-98 er det mye tull med(ikke alle da..)men det sier ihvertfall en kompis som jobber på Nardo Bil her i byen..Så hold deg unna de modellene..Svogeren min har en 96 modell,og han har brukt masse penger på reparasjoner,kun hatt bilen i 1 år nå..(og den ble solgt gjennom forhandler)
Snart 3 barns-mor? Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har også allti sunns de bilene er fine å se på,men mannen sier det er så mye galt med de at jeg kommer aldri til å få de.Mora mi jobbet også med ei som hadde sånn bil,å ho klagte allti at det var så mye tull med de,så de ville jaffel aldri ha sånn igjenn.. Men jeg tenker jo at de kan ikke være så ringe biler med tanke på at det er så mange som har de,men..??
endaeintrønder Skrevet 6. juli 2007 #10 Skrevet 6. juli 2007 Må legge til at vi har skiftet ut benken bak,så nå har vi en god 5 seter,istedet for den ekle og trange kombibenken..GOOOD PLASS:)
(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2007 kom på ett spørsmål til i farten her ; det er jo 2 seter på 2. sete rad og en treseter bakerst ; går det ann å bytte om på disse ? Slik at man får treseteren i midten og setter inn f.eks bare det ene setet på den ene siden bak ? Da får man jo i tilfelle enda litt større bagasje plass da ?
endaeintrønder Skrevet 6. juli 2007 #12 Skrevet 6. juli 2007 lillemeg:) Da får du et problem med å komme deg baki,da må du i såfall gå inn fra bagasjerommet..men det går sikkert an:)
KlemC 3småUnder3år Skrevet 6. juli 2007 #13 Skrevet 6. juli 2007 Vist du kjøper en Chrystler under 98 modell får du mye problem men alt over er bra.. KJØP DEN!!! Fantastisk god plass.... krute god bil, er veldig fornøyd med den vi har... Deler osv må du ha uansett...
(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2007 å å å å å nå ble jeg glad :-) Noen som er positive til den bilen da :-) Tenkte at det hadde vært kjekt å hatt bare det ene setet bak til veninner av eldste dattera jeg vet du , ikke til svigermor liksom ! hehe ! Så ikke at det var varme seter i bilen ...noen som vet om det er det på den årsmodellen ? Hadde standard utstyr bare . . . tenker så det knaker her om hva vi skal gjøre ..mye penger da, og vi har til i morra tidlig med å bestemme oss !
(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2007 Det er bensin motor. Sylindervolum 2,4 og 147 hk ! Automat !
KlemC 3småUnder3år Skrevet 6. juli 2007 #17 Skrevet 6. juli 2007 Gubben sier at de drikker som en svamp... Han anbefaler diesel..
Kaosmamma' n Skrevet 6. juli 2007 #18 Skrevet 6. juli 2007 Søster'n hadde en Voyager for 1 år siden som brukte bensin, den var utrolig tørst! Har du tenkt å bruke så mange penger på bil, sats heller på Peugeot 807 m/diesel, har selv en 2004 modell, verdens herligste bil å kjøre og god plass til barn og bagasje. Kommer med 7 seter, men du kan ta ut de du ikke trenger og f.eks. erstatte dem med kjøleskap.
Samoi, fikk gutt 23.03 Skrevet 6. juli 2007 #19 Skrevet 6. juli 2007 Er helt enig med deg, "guttemamma`n". Vi har en peugeot 807, en fantastisk bil! har bare godt å si om den. Vi har sjekket en del på nettet, og det var det absolutt beste kjøpet for oss iallefall. Kom dessuten svært godt ut i tester... Uansett: Lykke til med bilkjøpet. Er alltid vanskelig når man skal bruke så mye penger...
(*)stjerna(*) Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 6. juli 2007 huff, nå ble jeg veldig usikker igjen ! Titta på Peugeot 807 også, men ingen tilsalgs her vi bor eller i nærheten ! Og den er jo også litt mindre enn voyageren , og ikke så "fin" inni heller syns jeg ! Litt mer amerikasnk preg på voyageren... men ... nei dette kommer til å bli en lang natt skjønner jeg ! Har sett på bil i snart 4 måneder nå , MYE , og begynner å bli lei ! Har bare tre uker til termin , og skulle hatt ny bil i går ! Jeg oooorker ikke meeer !! hehe !! :-)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 7. juli 2007 #21 Skrevet 7. juli 2007 Dette er en amerikansk bil, amerikanerne har et av verdens strengeste sikkerhetssystemer! Dette er en veldig sikker bil! Vi har en 99-modell, og er superførnøyde. Aldri noe tull eller noe. MYE utstyr som kommer godt med. Vi har bere 5 seter, da. Alle dører låses under lav fart (i usa og fler steder har mange barn blitt kidnappet, dratt ut av bilen i lav fart, så dette er blitt som et sikkerhetsutstyr. Stooor og god familiebil som ligger som ei flåte på veien. Kjenner mange som har hatt og har flere slike biler, alle er veldig fornøyde, aldri hatt noe tull. Det eneste er at diesel-bilene kan det være litt tull med, så kjøp bensinbil
elfmade Skrevet 7. juli 2007 #22 Skrevet 7. juli 2007 Jeg har en 98 modell som jeg har hatt i 4 år. Det har aldri värt noe galt med den, den går som ei klokke og bruker ikke mye bensin. (0,8 pr mil) Det er en 2.4 og jeg er i alle fall kjempe fornöyd!
Bea har snart 4 barn? Skrevet 7. juli 2007 #23 Skrevet 7. juli 2007 Vet ei som hadde slik bil, var høygravid, kræsja i et tre i 70 km /t ho gjorde seg ingenting.......................................Mannen min jobber med chrysler og han sier at det er annet utstyr i dei bilene som er i norge enn utlandet og det er ingen tester som er tatt her i landet. Vi skal ha en voyager når vi blir 6 i fam, og det hadde vi ALDRI satset på om bilene er usikkre.
(*)stjerna(*) Skrevet 8. juli 2007 Forfatter #24 Skrevet 8. juli 2007 Hei igjen jenter ! Tusen takk for alle svar ! Det er så godt å ha noen å spørre om råd når det er noe jeg lurer på Til oppdatering ; VI KJØPTE BILEN !!!!!! Får den på onsdag, og gleder meg sinnsykt !!!!! Nå er jeg bare glad for at "jakten" er over, så får vi håpe på det beste ! Bilen er ihvertfall helt strøken å se på både utvendig og innvendig, har omtrent ikke gått noe, og har stor plass ! Så at den nok er litt dyrere å kjøre, dyrere forsikring, kanskje litt som ryker etterhvert osv...ja, da får vi bare ta det på kjøpet Er bare gla jeg nå ! Nå er alt klappet og klart til babyen kommer Og det var en stoooor stein av skuldrene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå