♣jolanta♣ Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 I dag fikk jeg telefon fra jordmor på helsestasjonen ( jeg ringte i går og la igjen beskjed). Fikk time i begynnelsen av august - samme uken skal jeg også på min første UL. Slik er det å bli gravid midt på sommeren - alle har ferie i juli, så alt må utsettes til august. Jeg er så glad jeg har fått jordmor altså - føler meg liksom tryggere der enn hos en fastlege som ikke bryr seg eller informerer skikkelig.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 Det var bra! Jeg kan si litt om min erfaring. Vi ble gravid i syklusen etter ett negativt forsøk. Fikk tatt blodprøve som bekreftelse på Riksen, ventet så til jeg var 12 uker på vei før jeg var på kontroll på Riksen, har så gått til kontroll hos lege og hos lege på Riksen. Spurte fastlegen om jeg skulle gå til jordmor, men hun syntes ikke det var nødvendig da det ble keisersnitt. Det har ført til utrolig dårlig å lite informasjon. Ikke har jeg fått bøker, ingen informasjon om noen ting. Jeg og babyen blir jo godt oppfulgt av legene men hadde det ikke vært for at jeg har bakgrunn i helsefag ville jeg følt meg helt "lost".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå