Gå til innhold

Hvordan vet jeg at det er brystvegring?

Anbefalte innlegg

Gutten på 7,5 uker drikker ikke ordentlig på kveldene. Han tar brystvorta i munnen, sutter litt og snur så hodet til sidet med puppen i munnen. D... vondt! Har nok melk, det er ikke problemet. Når jeg pumper får jeg ut rundt 80ml. Tenkte at det kanskje er pga mye trykk så jeg håndmelka først og så fikk han pupp, samme da.

Begynner å bli fortvilet, han må jo få mat. Skriker alt i 7 minutter nå. Men kan jo ikke gi han puppen når han holder på slik, blir skikkelig sår. Av flaska drikker han litt bedre, når pappaen gir bedre enn når jeg gir...

Hva skal jeg gjøre? Trenger sårt noen tips... Lurer på om han nekter puppen litt...

Fortsetter under...

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Les denne artikkelen, den gir deg forhåpentligvis svar på noe. Les også om brystvegring på ammehjelpen.no.

Kan du ikke spørre i denne tråden om du lurer på noe mer etter å ha lest artikkelen?

takk for svar og henvisning til artikkelen. det fra ammehjelp leste jeg tidligere i dag.

Jeg har ikke noe problem med å gi han puppe, bare han suger ordentlig. bedre sagt: snur ikke vekk hodet med pupp i munnen...

Noe tips til det?

selv om du må gå så svarer jeg :-)

amma sist for 1,5 timer siden. Han har fått ny bleie, mindre tøy for han var svett, kos. prøver å få han til å sove nå, kanskje han er trøtt for han sov bare 3 timer dag...

takk for hjelpa

Annonse

Det kan godt være. Håper det ordnet seg i kveld. Kjenner du utdrivningsrefleksen? Du kan kanskje prøve å hjelpe han i gang ved å få i gang utdr.refl. ved å rulle og massere brystknoppene før amming. Eller kanskje han ikke er sulten, at han kan få sove litt, og at du vekker han for pupp før du legger deg?

Ville bare gi en oppdatering på hvordan det gikk i går kveld...

Han ble mer og mer trøtt av skriking, men klarte ikke helt å sovne. Fikk han til slutt til å sovne med sutt og vugging. Etter en times søvn våknet han og ville ha pupp. Da drakk han en pupp som vanlig. Ikke noe snu hodet vekk eller dra i vorta :-)

Tror nå at han var for varm (måtte kle av han litt) og trøtt til å drikke ordentlig. Nå vet jeg det til neste gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...