Gå til innhold

Hjelp.... Kaninen tisser blod. Noen som vet hva dette kan være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte kanin for 4 dager siden. Nå tisser den blod. Noen som kan hjelpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Det trenger ikke å være blod. Det kan være farget rødt av salter. Hvordan er formen på dyret?

Skrevet

Kan være både væskemangel og urinveisinfeksjon.

Og det kan være noe mer alvorlig.

Får den i seg nok, hvordan er formen?

Skrevet

Den ser helt fin i form ut. Den drikker mer i dag enn den pleier. Ellers spiser den ok. I dag er første dagen den har vært ute å gått lang tur i bånd da. Vet ikke om det har noe å si. Jeg renset hele buret og la i ny spon, så nå har den tisset 2 ganger, og det er veldig rødt. To store røde flekker der den har tisset.

Skrevet

Den har nesten ikke drukket noen ting de andre dagene, men drikker masse i dag. Har drukket med jevne mellomrom i hele kveld.

Skrevet

Har den spist løvetann? Da blir det ofte rødaktig urin, har jeg sett på kaninene mine.

Annonse

Skrevet

Ja, den har vært ute å spist endel løvetann. Kan det virkelig bare være det? Da blir jeg i såfall veldig lettet.....

Skrevet

Ja, det er nok bare det :-) Urinen kan bli helt mørkerød og det ser ganske nifst ut. Men altså ikke noe farlig.

Skrevet

Da håper jeg det bare er det!! Vet du hvorfor det er sånn? Burde den la vær med å spise det da eller? Takk for svar forresten!!!

Skrevet

Den må bare få jafse nedpå så mye løvetann som den gidder. Det er kjempegodt for den :-) Jeg husker ikke i farten hvorfor løvetann farver urinen - jeg vet jeg spurte dyrlegen en gang.

Kose deg masse med det nye familiemedlemet.

Skrevet

Når det gjelder dyrs helse ville jeg ringt dyreklinikk.

Skrevet

Tusen takk for det. Vi har allerede blitt glad i den lille babykaninen som jenta vår fikk til bursdagen. ;-)

Da tror jeg vi lar vær å gi den løvtann i morra, så ser vi om det hjelper- gjør det det- så slapper vi av. Ha en god helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...