PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Kanskje litt i seneste laget da meeen...denne er ikke kremete, men veldig god, og ikke minst enkel å lage... Først stek en pk kjøttdeig.. Ta en pose Toro Grønnsaksuppe, 1 liter vann og 4 porsjoner ris i en gryte..Jeg pleier også å smake til m krydder, gjerne også en buljongterning m klar kjøttsuppe...Dette kokes i ca 20 min...tilsetter kjøttdeigen på slutten av koketiden.. Blir en fyldig og god risotto passe for både barn og voksne
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2007 noen flere? gjerne med en hvit saus med parmesan i eller noe ) og evt skinke eller kylling
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2007 har smakt en hos noen men glemte å be om oppskrift, håper noen har her:o) eller så må jeg søke den vertinna som laga:o) hvis jeg blir despo så gjør jeg det og da deler jeg oppskrift:o)
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 6. juli 2007 #7 Skrevet 6. juli 2007 mmm, jeg vil også ha ! dytter med !
Tiggywinkle Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Jeg bruker å lage denne, veldig god...:-) 1 løk 1 hvitløkfedd finhakkes og freses i panne på svak varme til den er myk. Hell på en skvett hvitvin (ikke nødvendig, men ekstra godt) Tilsett ca 4 dl arborioris eller annen risottoris. Bland i sammen og kok på svak varme til vinen fordamper. Lag 1 liter kraft på grønnsakbuljong. Tilsett litt om gangen og la det koke inn mellom hver gang. Da blir den ekstra god. Når all kraften er tilsatt pleier jeg å ha i litt hakket champignon. Tilsett ca 100 gram raspet parmesan. Server med litt sprøstekt bacon. NAm,nam
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. juli 2007 mm høres god ut:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå