Gå til innhold

Hyppige måltider, er dette vanlig? (4 mndr)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har ei lita jenta som er snart 4 mndr og som spiser veldig ofte, døgnet rundt (jeg fullammer). På dagtid går det 1-2 timer i mellom måltidene (en sjelden gang 3 timer), på natten går det 2-4 timer mellom. Dette har vart i 2-3 uker nå, så jeg tenker at det er litt lenge til å være en økeperiode, eller?Vi skal på 4-mndrs-kontroll i neste uke, men jeg tror hun legger greit på seg. Har veid henne hjemme til å være ca 6,6 kg nå (3,4 ved fødsel og 6,1 på 3-mndrs-kontroll for ca 3 uker siden).

Er det normalt at det er slik?Er det noe jeg kan gjøre eller er det bare å godta at det er slik akkurat nå, så lenge hun legger greit på seg?Har lyst til å vente med fast føde til hun er i alle fall 5 mndr, så lenge vektøkningen er grei. Lurer på om det kan være greit å tilby henne vann av og til, i alle fall om natten?(Der har jo vært varmt i denne perioden hvor hun vil ha pupp ofte..)

Veldig takknemlig for svar! :-)

Fortsetter under...

Noen som tuller litt rundt 4 mnd-alder med døgnrytmen ja og i forhold til måltidene(gjett om jeg ble lurt av å lese om den magiske tremnd-alderen... :) )

Du gjør egentlig alt helt etter boka, så jeg kan ikke annet enn å rose deg for det du gjør! Så lenge vektøkningen er grei, hun har 5-6 våte bleier i døgnet og er i en god allmenntilstand, trenger du ikke bekymre deg for det. Pass på at de lengste intervallene mellom ammingene blir om natta - ikke om dagen. Du kan godt prøve med vann om natta om nattamminga går utover deg selv.

Tusen takk for svar! :-) Godt å høre at man ikke er helt på villspor. Jeg prøvde å gi henne vann i natt, men det var helt uaktuelt, det var bare puppen som var god nok..hehe.. Men det er i alle fall lengst intervaller mellom ammingene om natta og ikke om dagen, så det er vel bare å holde ut denne perioden med litt lite søvn, så lenge hun får det hun trenger og er blid og fornøyd! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...