BlokkPappa Skrevet 6. juli 2007 #1 Skrevet 6. juli 2007 Hei, Vi har kjørt oss litt i de to alternativene, så trenger noen flere! Samtidig tror jeg det er lurt å prøve å skjønne "bedre" hva det var med de to, selv om ingen av de ser ut til å slå helt gjennom :-) Altså, to spørsmål: 1) Hva har Sivert og Trygve til felles, liknende assosiasjoner etc... 2) Hvilke andre navn "deler" litt av det samme?
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 6. juli 2007 #2 Skrevet 6. juli 2007 Mine assosiasjoner til navnene henger sammen med to gutter/menn som har disse navnene. TIl felles har de to at de er staute og barske menn, de er utadvendte og velidg trivelige å prate med og de er veldig jordnære. Praktisk anlagte, har humor, og er av typen som hjelper gamle damer med handleposene. Sivert og Trygve er menn man har som gode kamerater, og som er skikkelige ektemann-emner. De har sjarm og kan godt flørte, men er ikke rundbrennere av noe slag. De er rett og slett godt likt av alle. Ser at dette ble mye om den voksne Sivert/Trygve, men deres sønn blir jo voksen en gang han også Ellers er jo begge navnene gode, gamle norska navn, som jeg forbinder med solbrune odelsgutter som driver med hesjing en varm sommerdag Andre navn jeg tenker på i samme slangen er Johannes Johan Vegard Sondre Eivind Olav
Gjest Skrevet 6. juli 2007 #3 Skrevet 6. juli 2007 Hmmm...dette blir veldig subjektivt da ) Sivert og Trygve - da ser jeg for meg stødige, trygge gutter som er snille med damene sine og ikke roter seg borti tull hehe ;o) For meg har disse navnene noe av det samme over seg: Gjermund Bjørn Bjørnar Simen Stian Jonas Jørgen Joakim Eirik Brynjar
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2007 #4 Skrevet 6. juli 2007 Hei Fine navn!! Jeg synes at både Trygve og Sivert er klassiske og trygge navn som høres rot-norske ut. Det er navn som aldri går helt av moten, selvom de ikke er øverst på topp 10 akkurat nå. Jeg forbinder også navnet med gutter/menn jeg kjenner, og det er hyggelige karer alle sammen. Andre navn som deler noe av dette er f.eks Erik, Håvard, Øystein, Magnus (vet at dette ikke er opprinnelig norsk), Johan, Kristian, Vegard og Anders. Lykke til med navnevalget!!
Synnøve_Solbakken Skrevet 6. juli 2007 #5 Skrevet 6. juli 2007 Flotte navn, andre som jeg syns er i samme gata: Håkon Johan Håvard Endre Gustav
ale.con Skrevet 6. juli 2007 #6 Skrevet 6. juli 2007 Sivert og Trygve er flotte, klassiske, norske navn. Jeg forbinder de med staute, skikkelige karer. Navn jeg syns er i samme gate: Ivar, Sigve, Sigurd, Jarle, Harald, Magne, Inge, Trond, Lars, Olav.
Gjest Skrevet 7. juli 2007 #8 Skrevet 7. juli 2007 Navn i samme sjanger: Vegard Eyvind Andreas Runar Torbjørn Jørgen Eskil Torkil Sturla
Leirha Skrevet 7. juli 2007 #9 Skrevet 7. juli 2007 Sigve? Si-fra Sivert og -gve fra Trygve. Eller kanskje Sygve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå