Gå til innhold

Er det normalt at barn på 11 mnd blir dårlige i magen av vanlig melk??

Anbefalte innlegg

Frøkna vår blir veldig løs i magen di gangene hun får vanlig middag med melk i hun fikk også litt vanlig melk av svigermor og også da ble hun veldig løs i magen+ at det lukter noe aldeles grusomt.

Hun har aldri hatt problemer med magen før, så begynner og bli litt bekymret for om hun kanskje reagerer på vanlig melk.

Nå har vi gått til bake til vanlig barne grøt og middagsglass og hun virker bedre da, men dette er kanskje vanligt, og at det går over i gjenn?

Husker ikke hvordan det var med di elste jentene mine, men tror ikke di regerte slik.

Fortsetter under...

Lillegutt er ikke veldig glad for vanlig melk, så det blir kun litt om dagen.

Han spiser vanlig mat som vi spiser og har ikke problemer med melken der.

Når det lukter rart- kjemisk???? Synes jeg ofte det er tegn på at de ikke tåler det? men mange tåler melk i maten hvis det er kokt og ikke "melkemat" grøt, pannekaker, hvitsaus osv.

Det kan jo være en overgang muligens. Jeg ville prøve veldig forsiktig og gradvis å gi litt og litt melk. De skal kunne tåle det fra 9 mnd.

Hvis det ikke hjelper etter en stund kan det jo være hun ikke tåler det.

Ev. er det samme reaksjon på andre melkeprodukter som ost, youghurt osv?

Ring å hør med helsesøster eller legen hvis det ikke blir bedre. Jeg vet ikke om de tester allergi. Men det står det muligens noe om inne på allergi forumet.

Håper den lille får det bedre!

oi gir dere vanlig melk.. jeg har fått streng beskjed av flere helsesøstre at vanlig melk skal de ikke ha før de blir 1 år..magen dems tåler det ikke , magen ikke er helt utviklet til å fordøye det..greit å gi mat med melk i , men ikke ren melk.. har dere fått beskjed om noe annet? litt rart om de sier forskjellig,,

mvh Linn

Nei, vi har ikke begynt og gi vanlig melk. Hun fikk kun bittelitt vanlig melk av svigermor 1 gang, og bortsett fra det er det kun gjennom middagsmat hun får i seg melk.

Men hun blir dårlig i magen hver gang hun får vanlig middagsmat som det er feks melk i sausen.

Skal snart på kontroll nå så får høre med helsesøsterom dette er normalt eller ikke.., så får vi håpe at hun vokser det av seg eller at det kun er en overgangs periode.

vi har fått beskjed om at vi kan begynne å introdusere melkeprodukter og at det er en fordel at vi gjør det mens vi fremdeles ammer. Brumlen har ikkje fått rein melk ennå, men is og kremkaker har han spist lenge. For vår del ser det ut til at han tåler det, har ikkje merka noen forskjell.

Anbefaler deg og ta kontakt med helsesøster eller lege

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...