Gå til innhold

Inn hit for 4. gang og ganske nervøs....


Stompa+1

Anbefalte innlegg

Har testet positivt to ganger denne uken, og er da 4 + 2 på vei i dag med nr 2. Har en herlig datter på 4 år, mistet i MA i september i fjor og måtte avbryte svangerskap nr 3 i mars i år i uke 13 pga alvorlig sykdom hos jentebabyen min (de fant heldigvis ut etter morkakeprøve at det ikke var kromosomfeil).

Bestemte oss for å prøve igjen etter litt overveielse da jeg synes at jenta mi vil ha godt av å få et søsken, men er veldig nervøs for at noe galt skal skje igjen. Prøver å tenke positivt, men merker at jeg er veldig avventende og vil sikkert være det frem til første milepæl i uke 8 da jeg skal sjekke om det er hjerteslag der, og i uke 12 da jeg skal få tidlig ultralyd for å utelukke at samme utviklingsfeil skjer igjen. (har visst ingen høyere risiko for det enn noen andre, men man føler seg jo sårbar). Håper jeg skal få gleden av å følge alle dere andre gravide her til både 2. trimester, 3. trimester og fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Huff, du har virklig hatt det stritt.

Krysser fingre for at alt går bra denne gangen.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Stakars deg. Må være grusomt å gå igjennom først en MA, og så et avbrutt svangerskap! Er bare nysgjerrig.. Hvordan fant de ut av utviklingsfeilen??

 

Håper at alt klaffer og går bra denne gangen! Krysser fingrene for deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, etter MAen bestemte jeg meg for å betale for privat tidlig ul i neste svangerskap også, og hadde først en i uke 7 fordi jeg hadde blødninger samt at da kan de jo se hjerteslag (hadde ikke det sist når jeg hadde MA i uke 9). Deretter i uke 12 fordi det er da de kan se nakkefolden (som kan bety kromosomfeil som feks trisomi = Downs syndrom) og da så legen at babyen hadde væske i hodet, ryggen og overkroppen. De var ikke helt sikre på hva det var, men trodde det kunne være manglende lymfesystem eller noe de kalte cystisk hygrom (noe lignende hydrops foetalis??),men uansett sa de at det var uforenelig med liv. Jeg orket ikke tanken på å gå å vente på at barnet skulle dø naturlig i løpet av svangerskapet og deretter føde, derfor valgte jeg og fikk også innvilget utskrapning i uke 13. Når man gjør det kan man ikke obdusere etterpå, så derfor vet jeg fortsatt ikke helt sikkert hva det var. Tok også morkakeprøve før utskrapningen og fikk beskjed om at det ikke var kromosomavvik der, men av andre årsaker (virus, feil i utvikling i tidlig stadie som egentlig skulle vært spontanabort el) ville ikke jentebabyen min leve.. er derfor veldig spent og nervøs i dette svangerskapet; har begynt å få svangerskapstegn nå (tretthet og ømme pupper samt blødning i tannkjøtt som alltid) så da kommer vel kvalmen sånn ca neste uke en gang.. Krysser fingre og alt jeg har for at det skal gå bra med alle oss inne på 1. trimester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spiren!

Denne gangen skal det gå bra :) Krysser fingre for deg!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...