Gå til innhold

Men en neger kan jo ikke hete Harald!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av diverse andre innlegg, så vet dere det ;)

Så på migrapolis en gang for ei tid tilbake og da var det en mann som hadde blitt adoptert fra Afrika når han var liten og foreldrene bestemte at han skulle hete Harald. Responsen var: Men en neger kan jo ikke hete Harald!!! Og da tenker jeg, er det noen flere navn som er forbehold oss blågusne nordmenn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, tipper han var en knallskjønn Harald;)

Tja....hva med:

- Ola

- Knut

- Per

- Kari

- Trine

- Sigrid

- Hans

Er vel generelt sånne navn jeg tenker på. Så har vi jo de norrøne navnene som Tor, Odin, Frøya osv. Hadde vært interessant med en liten mørkhudet gutt med afrokrøller som het Tor f.eks. ;)

Skrevet

Jeg kjenner et flott mann som er adoptert som heter Tor Erik:) Har aldri tenkt at det er feil på han...

Skrevet

Også kanskje litt mer sånne dobbelt navn. Tor-Harald må vel være midt i blinken da. Og Olaf/Olav, Sverre, Håkon. Typiske kongelige navn.

Hei jeg heter Märtha og er adoptert fra Gambia, eller noe i den duren.

Skrevet

Kjenner noen som er adoptert fra asia som heter Dan Peder

og Guro og Espen

Skrevet

Høres jo litt spesielt ut, men det er helt sikkert ikke det når man kjenner dem og er vant med at det er det de heter.

Skrevet

Kanskje noe å tenke på for norske mødre, med norske barn som på død og liv skal ha internasjonale navn på ungene sine. Kan virke litt rart det også. Likevel. Harald på et adoptert barn fra Afrika, høres langt bedre ut enn de mest kreative, utenlandske navn, ispedd c,h w x, zer og "johansen" til etternavn.

Skrevet

De jeg vet om som er adopterte har helt vanlige norske navn. Disse er omtrent på min alder da, dvs født på 70-tallet. Mulig det er vanlig med utenlandske navn på adopterte barn nå, men jeg synes det blir rart når foreldrene er norske.

Skrevet

Ja det blir litt spesielt, det gjør det. Men hva om du møter en unge med blå øyne, kritthvitt hår og så heter han Muhammed?

Skrevet

Jeg vet om en tyrkisk familie der alle ungene har norske navn. Jeg synes det er litt søtt/fint.

Skrevet

Jeg syns egentlig adopterte barn kan få like så norske navn som helnorske barn. Sønnen min stiller jo litt på samme linje som de, siden han er halvt afrikansk. Men hadde jeg hatt lyst til å gi han navnet harald, så hadde han da fått det.. Men nå liker ikke jeg de navnene noe særlig da.. Og så ville faren ha et internasjonalt navn som også andre halvdelen av slekta klarer å uttale.. Men jeg vet om de som er "halve" som har fått typisk norske navn også..

Skrevet

Ja jeg kjenner også flere som er 'halv', som du sier, med norske navn. Jeg ble litt overrasket over tankegangen om at det er noen navn som kun er forbeholdt nordmenn, og dette var jo for noen tiår siden antar jeg og i ei lita bygd, men likevel har jeg aldri selv tenkt på det før han sa det. Var forresten en veldig bra episode av migrapolis.

Skrevet

Hehe. Litt rart kanskje, men i dag som man er så opptatt av internasjonale navn på ungene sine, burde vel det navnet egentlig slått an.

Skrevet

Ja eller Solveig tihi har aldri tenkt over det, men hadde vert rart til å begynne med. Men ser ingen problemer med det:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...