Gå til innhold

knekking/knepping fra magen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har opplevd dette? har det egentlig ganske ofte. det kommer en knekkelyd fra magen, som når man knekker fingrene. tok opp dette med jordmor og sa det nesten hørtes ut som det knakk i beina på babyen, men hun hadde ikke anelse og sa det var umulig =S. er så lei av at hun ikke vet NOEN ting! svar?

Fortsetter under...

Skrevet

jeg har det ofte, tror det er ledda til babyen som knekker faktisk, mener at det har vært prat om det her inne før.

Skrevet

ja, det har jeg også titt og ofte, er i uke 35/36 nå.. Høres ganske ekkelt ut, akkurat som om noe som knekker inni der.. Ser for meg at ungen kommer ut med brekte føtter og armer.. iik..!

Skrevet

Jepps, jeg har hørt det mange ganger.. Eller gjorde det i hvert fall før. Nå har'n enten slutta, eller så er jeg bare vant med det!

Uansett.. Det er IKKE babyen som knekker ledd. Jeg vil atter oppfordre folk til å fylle vasken sin med vann, stikke fingra ned i - knekke ledd, og så høre om de hører lyden..

I tillegg kan du forestille deg at lyden ikke bare skal gjennom vann, men også gjennom hinner, en muskelvegg, fett og din hud.

SAMT at babyers knokler er bløte og ettergivelige slik at de skal kunne komme ut gjennom fødselskanalen (som det plutselig heter på gravide!).

Det det faktisk er - er babyen din som sparker til fordøyelsessystemet ditt, og sprekker bobler av luft eller gass.

Er helt normalt i hvert fall! :)

Skrevet

Det ER baby som knekker ledd hos meg i allefall. Jordmor sier også at slike lyder mest sannsynlig kommer fra ledd. Har "leddknekkelyd" fra min mage. Det er stor forskjell på det og lyder fra tarm (Har vært med på endel operasjoner, og jobber som sykepleier). Slik er det i mitt tilfelle.

Ikke vær så påståelig kummin.. ;)

Skrevet

Slik jeg oppfatter det er det hørbare luftbobler som prøver å gjøre passasje i det trange forholdet i magen. Hos meg kommer det gjerne i takt mellom hver gang jeg trekker pusten.

Annonse

Skrevet

Ja det er nok forskjellig fra gravid til gravid, og disse lydene kan nok komme av flere ting. Men det blir feil å si at NEI det er ikke ditt og datt. For det er ikke sikkert at vi hører de samme lydene engang.

Skrevet

Hos meg høres det definitivt ut som det er symfysen og bekkenet mitt som lager disse lydene. Og hun skal jo ha festet hodet sitt i følge jordmor, så det kan være at bekkenet gjør seg klart til fødselen? Gjør jo vondt der også.

Skrevet

Jeg hørte et høyt knekk rett før jordmoren sa at hodet hadde festet seg. Jeg er overbevist om at det var lyd fra bekkenet. Nå har jeg også hørt noen små knekk de siste dagene og jeg håper at det er tegn på at babyen skal ut. Jeg er tre dager på overtid. Jeg tror det er bekkenet som lager den lyden når babyen beveger og presser nedi der.

Skrevet

hos meg har ikke hodet festet seg helt enda, men hun ligger iallefall med hodet rett veien. kan huske at det begynte i den tiden hodet vendte seg ned. hun lå på tverra en stund! men kan ikke tenke meg at det er bekkenet som knekker på denne måten. men vet jo ikke. det knekker iallefall når hun rører mye på seg, og jeg har også trodd det har vært leddene hennes, men som sagt over så er jo de veldig myke nå og ligger i mye vann! det som irriterer meg er at jordmor nesten aldri kan gi meg svar på det jeg spør om. godt å ha denne siden da=D

takk for hjelp iallefall!

Skrevet

Hehe, vel.. Klart jeg skal ikke si at det med 100% sikkerhet ikke er babyen. Men jeg spurte på sykehuset, og overlege-gynekologen jeg gikk til kontroll med der sa at det var tarmene mine.

Bekkenet mitt kan også knekke og lage lyder - men det merker jeg samtidig. De andre knekkelydene kommer samtidig med at baby ruller på en eller annen måte.

Jeg synes helt klart det virker usannsynlig at det er babyens ledd. Men dere skal få tro/vite det dere vil. Jeg tror bare ikke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...