Gå til innhold

hvor vanlig egentlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det mest vanlig at man mister første gangen, eller er det vanligst at det går bra? føler ALLE mister en gang!det irriterer meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gå inn på "bli gravid" forumet. der er det ett innlegg som heter nyttig info om ma/sa. der kan du lese om prosent sjans osv.. ganske bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanligst at det går bra, frem til uke 12, er det i følge flere statistikker bare 15% sjanse for at det ikkje går bra, altså ca 85% sjanse for at det går bra. Tror nok en god del av de som mister, mister til og med før de vet at de er gravid og opplever det hele som en litt forsinka menstrasjon.. etter uke 12 er det sjansen drastisk mindre for at du mister. Er en annen post her i dette forumet som tar for seg kor stor sjanse det er for at det blir vellykka de første ukene bl.a.

 

Har òg hørt at noen ting som gjør at en mister, kan være arvelige gener òg, vet ikkje om dette stemmer, men ingen i min familie har noen gang mistet (undersøkte litt).

 

ALLE mister ikkje en gang, og dessverre er det nok noen som holder denne statistikken høyere oppe ved at de mister på flere av forsøkene sine. Det er jo ikkje alle som har like lette svangerskap.

 

Det har vert mye poster og mye fokus i dette forumet på at en begynner å blø og har MA/SA, fordi mange av disse overskriftene ser dramatiske ut, og faktisk oppleves veldig dramatisk for de som opplever dette, er det kanskje noe av det som blir lagt mest merke til her i forumet. Vi er nok også veldig mye flinkere å skrive om bekymringer og når det ikkje går bra her, enn positive innlegg, og skremmer hverandre en del.....kanskje fordi det en er mest usikker på er det en trenger mest tilbakemelding på....

 

Men tross alt - stort sett går det bra :)

 

hilsen en som nyter å endelig være gravid og nekter ta alle eventuelle sorger på forskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted av tallet for sjansen for SA hadde gått opp etter at de følsomme cb-testene kom på markedet. Mange tester flere dager før forventet mens, og når de da får mensen/blødning regnes dette som SA. Tidligere testet man gjerne ikke før man var sikker på at man ikke fikk mensen, og dermed ble slike tidlige SA-er ikke oppdaget. Det er jo ikke uvanlig at egg ikke fester seg, og at man dermed får en slags mens.

 

Jeg opplevde dette, men skjønte ikke før etterpå at det kunne ha vært en svært tidlig SA. Legen min nå sa at han ikke telte dette som en SA, for da skjønner man virkelig at man har mistet. Han sa jeg skulle senke skuldrene, og at ting kom til å gå bra.

 

Som Miraluca over skriver, så er det jo også en del som dessverre mister mange ganger, og det gjør jo også noe med statistikken.

 

Er enig i at om en leser en del av innleggene her, og på andre forum, så kan en jo tro at alle minst må oppleve både SA og MA opptil flere ganger. Det er lett å bli skremt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...