Gå til innhold

pumping, haster litt..

Anbefalte innlegg

eller.. ikke så mye, men ville bare høre... lillegutten han sugd meg "tom" i kveld.. ga han mm på flaske, han drakk mellom 40 50 ml.. helt ok for meg. det viser meg bare at jg må begynne å pumpe i en dag ell to... (pga skjold) . mne... hvo ofte burde jeg pumpe? når han spiser? på andre puppen enn han spiser på liksom??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9770271-pumping-haster-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les om kveldsamming og nattevåk her.

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

du kan jo og prøve å tilby puppen litt oftere for å øke, helst hver 1.-2. time. Om du vil ha litt ekstra i reserve kan du bruke melkeoppsamlere kjøpes på apoteket, legges foran den puppen du ikke ammer på, så sørger utdrivningsrefleksen for noen dråper. Men om du har tid og ork til å pumpe kan du godt gjøre det etter amming, om du har tid, i mellom ammingene, e.l. Men hovedsakelig skal det kun være nødvendig å amme litt oftere.

hei :) bare si, jeg har nok melk assa :) og vet det med kveld/natt... problemet i går var at de aldri fikk tid i fem min, til å fylle seg opp litt, og jeg hadde en liten en som var så sinna :P hehe... men jeg har nok melk, og å legge han til oftere er noe jeg kan glemme, for han spiser ikke annet enn når han er sulten men har merket med skjoldene, at jeg trenger en dag ell to i mnd, med litt xtra pumping :)(funker dårligere enn jeg trodde å slutte medde ennå, men det går seg til etterhvert :))

så da velger jeg å pumpe litt xtra den ene dagen ell to, bare lirte på hvordan jeg sku pumpe i tilleg til amming :) for å legge han til funker ikke, da bare kniper han munnen eller bare tuller, for han er jo ike sulten :P

melkeoppsamlere ha jeg og, og masse mm i frysen :P har forsåvidt meget bra prod, spes om jejg opprettholder pumping på kvelden. men og bra om jeg ikke gjør det, med unntak av en gang i ny og ne. som i går når han fikk det lille på flaske, så sov han lenge, men jeg pumpet 3 ell fire ganger til han våknet igjen.. hadde allikevel nok til første nattmåltid kl2.

han er "slitsom" nok om kvelden fra før av, derfor pumper jeg litt xtra når det kommer i sånne situasjoner.. etter en dag kan det gå opptil en mnd før jeg trenger det igjen, så jeg syns ikke det er noe styr den ene eller de to daene i mnd jeg må pumpe litt xtra...

sorry mega langt svar, men takk for svaret :) fikk svar på dert jeg lurte på :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...