bente69;) Skrevet 5. juli 2007 #2 Skrevet 5. juli 2007 Sorry! jeg hadde gått for en Opel Vectra jeg:)
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 5. juli 2007 #3 Skrevet 5. juli 2007 vi er veldig fornøyd med passat har prøvd touran, og det var jo en helt annen type bil.. så det spørs jo hva du er ute etter da..
trebarnsmamma? Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2007 Vi er ute etter en familiebil med goood plass i bagasjen og med med god plass til bakovervendt barnebilsete. Det er passat og touran det står mellom, vurderer ingen andre merker da vi skal bytte inn en vw vi har fra før hos merkeforhandler.
*Rutletutt* Skrevet 5. juli 2007 #5 Skrevet 5. juli 2007 Har bare prøvd Passat og ville absolutt valgt det selv...
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Det spørs hva slags behov dere har! Bra biler begge to, men Touranen er ikke stor, dersom det er stor bil med masse bagasjeplass dere er ute etter. Med Touran som 5-seter har du litt bagasjeplass, med 7 seter har dere knapt nok plass til noe som helst av bagasje. Så med behov for bagasjeplass, så ville jeg gått for Passaten. Anbefaler dere å ta en titt på Ford S-max. Den er høy og god, har gode og individuelle seter i baksetet og et "hav" av bagasjeplass. Dessuten rekordhøy score på NCAP sikkerhetstest og kåret til Årets Bil 2007. :-)
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 vi er veldig fornøyd med passaten. Har ikke prøvd touran, så kan ikke uttale meg om den. Men mann og jeg er i hvert fall strålende fornøyd og synes i tillegg at passaten har en sexy rompe!! Hehe...
Puncky med nr tre i magen Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Vi har passat, og ett vennepar har touran. Vi har bedre plass i bagasjen, og begge har god plass til sete mot kjøreretningen. Vi har to seter som står den veien.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Skrev mitt svar til deg før disse utfyllende opplysningene: Gå for Passaten - dere vil aldri bli fornøyd med bagasjeplassen i en Touran og det er trangt med bakovervendt barnesete.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 huff ikke passat... Den vi hadde var full av feil. Heller gå for mazda 6 du )
*Kleopatra Skrevet 5. juli 2007 #12 Skrevet 5. juli 2007 Ville ikke valgt noen av de om dere ønsker god plass.
Simba Skrevet 5. juli 2007 #13 Skrevet 5. juli 2007 Se på den nye citroen grand picasso Tror det er c4. Kjempestilig bil, som ikke er for dyr. Vunnet flere priser. Lang levering, kjempepopulær.
trebarnsmamma? Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk for mange gode svar, tar gjerne imot flere innspill
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 5. juli 2007 #15 Skrevet 5. juli 2007 vi er iallefall veldig fornøyde med bagasjeplassen i passaten, og det er god plass til bakovervendt sete (besafe izi combi, stort sete..) til snuppa på 20 mnd.. er sinnsykt digg å kunne slå sammen vogna og bare løfte den direkte inn i bilen.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 5. juli 2007 #16 Skrevet 5. juli 2007 Uten tvil passat - har den selv (2006 mod.) og er superfornøyd! Er ikke den ting du ikke får plass til + superbehagelig å kjøre!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 5. juli 2007 #17 Skrevet 5. juli 2007 Ville ikke gått for noen av de. Ville heller som "Kakao™" sier gått for Ford S MAX , eller som jeg ville gjort VW Sharan, Ford Galaxy eller Seat Alhambra. Dette er biler som har god plass i baggasjen og plass til bakovervendte seter. Touranen har veldig lite baggasjerom selv som 5 seter og synes ikke Passaten er stort bedre. I passaen sitter dessuten et bakovervendt setet litt vel "foroverhengende", det er det ikke i touranen, der sitter det perfekt. Lykke til uansett hva dere velger :-)
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 5. juli 2007 #18 Skrevet 5. juli 2007 passat så klart...... og vil du ha ett nnet forslag ville jeg si ford focus stasjonsvogn.
Gjest Skrevet 5. juli 2007 #19 Skrevet 5. juli 2007 Vi har Touran og er strålende fornøyd med den. Jeg synes det er så greit å kunne lette unger inn i bilen, ikke ned i bilen.... Bagasjeplassen er ikke sånn alt for bra, men den er helt ok om du har en femseter (det har vi) På en annen side, det er ikke så mye større plass i Passaten heller. Fordelen med bagasjeplassen i Touran er høyden, samt at bilen er veldig fleksibel med at du kan fjerne et, to eller alle tre baksetene (+ faktisk passasjersete foran) ved behov for lasteplass. Det er god plass til bakovervendt bilstol. Vi har Izi Kid og den er jo som kjent ganske stor ) Jeg personlig har ikke sansen for Passat, men det er jo absolutt en smaksak... Uansett, jeg tror begge er bra biler altså ;o)
phantomet Skrevet 5. juli 2007 #20 Skrevet 5. juli 2007 Jeg vil anbefale dere å titte på en helt annen bil... Toyota f.eks. Den er bra på kvalitet, forhandlerne og verkstedene er kjente for å yte god service til en ganske så bra pris... Vi kjører Touran som vi kjøpte ny. Og denne bilen er en ekte "Mandagsbil"! Jevnlig er det en eller annen ting som ikke fungerer, varsellamper som lyser og penger å bruke... Forhandleren yter liten til null service, de roter og surrer når endelig bilen er til reparasjon og alt som skal fikses på reklamasjon tar evigheter å få gjort. Om man plusser på feilaktig info fra selger etc. så vet ihvertfall vi at vi ikke kjøper VW neste gang. (Vi har gjort det til familieaktivitet å se etter Touraner på veien, og telle hvor mange lyspærer det er som ikke virker på dem vi ser....)
nickoline og supermann Skrevet 5. juli 2007 #21 Skrevet 5. juli 2007 Har ikke kjørt passat, men kjører Touran på jobben. innmari god bil... Har ei veninne med tvillinger og en 3 åring. Altså en stor familie. De er knallfornøyd.
Smoothie Skrevet 5. juli 2007 #22 Skrevet 5. juli 2007 Jeg ville gått for Touran. Et vennepar av oss har den bilen og de er kjempefornøyd.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 5. juli 2007 #23 Skrevet 5. juli 2007 Fine biler begge to! Vi hadde en vw passat stasjonsvogn 93 modell, var superfornøyd med den! Men når vi fikk nr 3 fant vi ut at det ikke gikk 3 barneseter bak (mulig pga at det var sportsseter i den). Så vi kjøpte en vw sharan og er i grunn fornøyd. Har tatt ut et sete bak, er jo veldig enkelt å fjerne seter i den, og da har vi god plass. Men simo kombivogna (2006 mod) er akkurat litt for bred til å få inn og det er jo litt kjedelig.. Men den gamle simo jeg hadde (2002 mod) gikk inn. Må sette understellet på snei bak og overdelen i setet i midten midt i bilen. Går jo greit da. Når minsten slutter med vogn er det jo en super familiebil! Vi vurderte Touran selv, men gikk for Sharan pga prisen.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 5. juli 2007 #24 Skrevet 5. juli 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8181404 Dette var min fine passat da som jeg måtte selge. Snufs!
mammaen til G & A Skrevet 5. juli 2007 #25 Skrevet 5. juli 2007 Har Passat med to smaa, oensker meg stoerre bil=) Saa jeg hadde nok gaatt for en Touran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå